Ga naar inhoud

Zeer vreemd probleem


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi iedereen, Heb hier een pc staan van een vriend van mij. Is helemaal nieuw gekocht. Alleen gekocht zonder een Windows erop. Die probeer ik nu te installeren maar dit lukt dus voor geen meter. Ik kan prima partities aanmaken op deze harde schijf via de Windows installatie cd. Kan hem formateren (duurt wel lang). Maar bij windows 7 zodra hij de updates wilt installeren (vanaf installatie schijf) stopt hij ermee een gaat hij niet verder. Dit is de een na laatste. Bij Windows XP installatie gaat hij niet verder als hij op de 33 minuten zit en het blijft hangen. Harde schijf eruit gehaald bij mij er in gedaan en kan de harde schijf prima benaderen. Partities werken goed, kan er dingen opzetten. Stop ik er een harde schijf van mij in, dan kan ik die pc wel goed installeren. Conclusie op die originele harde schijf krijg ik het niet voor elkaar om Windows te installeren. Partities hier weer van verwijderd opnieuw aangemaakt en het werkt niet. Is een schijf van 320 gb. Hoe krijg ik op deze harde schijf nu wel Windows geïnstalleerd?
Link naar reactie
BIOS reset geven? Zorgen dat je juiste drivers gebruikt bij laden van Windows installatie die behoren bij het moederbord? Drivers zijn voor het moederbord. Gaat het om een SATA 2 of SATA 3 schijf? Welke aansluiting zitten er op het moederbord (SATA 2 of SATA 3) en op welke is de schijf aangesloten? Welke modus staat je BIOS ingesteld voor de schijf (RAID, ACHI, SATA, IDE)? Zo kunnen er namelijk nogal wat verschillen zit tussen jou pc en die van hem aan instellingen.
Link naar reactie
Fabian-NL Dank voor je reactie. Bios reset eventjes niet aan gedacht, ben ik nu aan het doen. Het betreft hier het volgende moederbord: Asrock N68-G53 UCC Prijs van de kale pc was ook maar 200 euro Volgens mij Sata 2 en de harde schijf is in de eerste Sata aansluiting geplaatst op het moederbord. Hoe Bios is ingesteld moet ik zo eventjes kijken . Batterij ligt er nu eventjes naast om hem te laten resetten. Heb de Bios wel terug gezet naar fabrieksinstellingen. Ook dat heeft niet geholpen.
Link naar reactie
pdexie Daar ligt het niet aan, heb het niet getest, maar een eigen harde schijf erin werkt het wel namelijk volledig de installatie. En de mee geleverde harde schijf werkt wel prima als tweede harde schijf alleen kan ik er dus geen windows opzetten om de een of andere reden. Ben nu aan het herinstalleren opnieuw na de bios gereset te hebben, maar lijkt erop dat dit probleem ook niet is, aangezien installatie nog steeds tergend langzaam gaat in het begin, en ik verwacht zo ook dat hij weer gaat stoppen. Ziet er nu precies het zelfde uit als de vorige aantal keren dat ik het gedaan heb.
Link naar reactie
Had je nog gekeken in welke mode de BIOS staat voor aansturing van de harddisk. Als die op IDE staat zou je eens AHCI kunnen proberen of andersom. Het is wel een vreemd probleem, meestal werkt het wel of niet, maar niet half. Andere optie is dat disk beschadigd is op een of andere manier, maar dan zou hij ook niet goed werken op jou systeem. Vaak kan je bij de fabrikant wel tools downloaden om de schijf te controleren. Zou anders hem in je eigen pc hangen en een extended test doen met de tools van de fabrikant om zeker te weten dat de schijf nog goed werkt. Voor seagate/samsung kan je hier terecht http://www.seagate.com/support/downloads/seatools/
Link naar reactie
Abraham54 Dank voor je reactie. Ander geheugen erin gedaan en opnieuw geprobeerd maar helaas. Ging er al vanuit dat het niet aan het geheugen lag aangezien het wel werkte met een andere harde schijf erin. Het probleem zit hem echt in de harde schijf kennelijk. Tools fabrikanten geeft geen problemen aan. Ik geef het nu op, zal morgen winkel bellen kijken wat die te zeggen hebben over dit probleem. Hopelijk sturen ze een nieuwe schijf op en dat ik deze dan terug kan sturen.
Link naar reactie
Abraham54 dank voor je reactie. Partitie is 160 gb groot. Maar ook geeft hij dit aan als de schijf uit 1 partitie bestaat van 320 gb. Ben nu weer bezig met een nieuwe installatie op 1 partitie in plaats van twee. Het lijkt er op dat het wat sneller gaat, maar dat is echt lijken. Moet nog eventjes afwachten. Zit nu op 20 % bij Windows bestanden uitpakken. Helaas pindakaas. Weer het zelfde probleem: Kan de instellingen voor installatie zonder toezicht niet toepassen tijdens fase (offlineServicing)
Link naar reactie
Hoi Fabian-NL, Dank voor je reactie. Dit heb ik iedere keer gedaan nadat ik hem opnieuw ging installeren. Zojuist met vriend gebeld en overleg gehad. Had hem voorgesteld dat ik er een tweede harde schijf bij ging doen en daar de windows erop te zetten en de harde schijf die in de computer zit te gebruiken voor zijn bestanden. Maar dit wilde hij niet. Hij moet goed werken dan zei ik dan moet hij terug gestuurd gaan worden. Hij ligt nu in de auto en morgen brengen we hem weer naar hem toe zodat hij kan regelen dat hij opgestuurd gaat worden. Ben dit ding behoorlijk zat al bijna twee/ drie volledige dagen er mee bezig geweest. Nooit mee gemaakt dit probleem. Ik laat nog wel weten wat de winkelier hiervan zegt.
Link naar reactie
  • 2 weken later...
Ik heb een dergelijk probleem gehad. Bij het installeren van XP gaf 'ie bij zo-en-zoveel procent een foutmelding (schijf vol o.i.d.) Lag uiteindelijk aan de BIOS instelling voor de harde schijf. Het was een sATA harddisk en hij moest als IDE opereren. Iets van die strekking. Sorry dat ik zo vaag ben maar het is een tijd geleden, ik ben nu niet bij de betreffende pc en ik wilde er alleen maar mee zeggen dat het een BIOS instelling was en geen mankement aan de hardware. Suc6!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...