Ga naar inhoud

[HELP] Beeldschermadapter uitgeschakeld.


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, Ik hen vanavond iets bijzonder doms gedaan. In een poging om te zien of ik mijn laptop ook enkel op de ingebouwde GT 650m kon laten draaien, in plaats van te laten schakelen, heb ik de beeldschermadapter van de HD4000 uitgeschakeld.... Nu krijg ik dus geen beeld meer in windows. Ik weet dat de adapter GT 650m wel gewoon nog ingeschakeld staat, maar windows laat helemaal niets meer zien. Enkel een zwart scherm. Heeft iemand enig idee wat ik hiermee kan doen? Al krijg ik alleen maar enige vorm van beeld (wordt de 650m bijvoorbeeld standaard gebruikt wanneer ik iets op de HDMI aansluiting zet?) Specs: Asus N56VZ-s4044v Windows 7 sp1 HD4000 gpu <- uitgeschakeld GT 650m gpu <- voor zover bekend ingeschakeld Aanwezige aansluitingen: - HDMI - VGA <- deze op een ander beeldscherm zetten werkt niet. - USB Ik hoor het heel graag van iemand! Groet,
Link naar reactie
Als je een spel hebt wat grafisch zwaar is, kun je beeld krijgen. Maar dan ben je helaas nog niet in windows zichtbaar. Heb je een web knop op de asus, of een snel startknop? Dan kun je dat eens proberen. In de software van de grafische kaart geef je normaliter aan voor welke applicaties deze moet bij springen. Ik hoop voor je dat het gaat lukken. vr.gr.
Link naar reactie
Oplossing gevonden! 1. Computer in slaapstand gezet (scherm dicht doen terwijl hij aan staat, ingelogd in windows). 2. Accu eruit gehaald (is misschien niet een extreem goed idee normaal) 3. Systeem registreert een crash en wil dus automatisch naar veilige modus de volgende keer dat je hem aan zet 4. Oude monitor met vga-kabel aangesloten op de laptop (tip voor Asus: externe monitor moet aangesloten voor opstarten! Anders wordt hij niet geregistreerd!) 5. Laptop weer aangezet. Laptop ging inderdaad naar veilige modus, maar met beeld op de externe monitor! Ik vermoed dan ook dat hij na de harde reset toch de 650m heeft gevonden als beeldschermadapter en zo toch beeld heeft kunnen geven. Daarna natuurlijk in veilige modus de HD4000 weer aangezet en opnieuw gestart. Loopt weer als een zonnetje :-)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...