Ga naar inhoud

Windows installeren op losgekoppelde harde schijf


anoniem

Aanbevolen berichten

Goedemiddag! Sinds gisteren probeer ik windows op mijn laptop te installeren, dat is nog niet gelukt. Er staat geen OS meer op, en via een usb of DVD lukt het ook niet. Dus ik heb vanochtend bedacht om de harde schijf aan te sluiten op een andere laptop als externe schijf, om te kijken of ik er nu windows op kan zetten. Ik heb een iso bestand met de windows die ik er op zou willen, maar hoe moet ik dit doen? Eerst die hele schijf formatteren? (geen probleem, staat niets belangrijks op, alleen wat restanten van een gecrasthe windows 8-versie) Elke reply zou me ontzettend helpen, want tot nu ben ik met Google ook niet verder gekomen. Bij voorbaat dank, Sam
Link naar reactie
Installeren op een andere laptop werkt alleen indien de chipset hetzelfde is, bij Vista of later is het sowieso niet meer mogelijk. Je kunt beter vertellen welke problemen je ondervind bij het installeren op de juiste laptop en welke versie van windows je wilt installeren. Een iso dien je eerst te branden als een iso, kopieëren op een cd/dvd gaat niet werken, b.v.
Link naar reactie
Diagnoseherstel al gedaan, iets dat er in ieder geval op leek toen ik een windows 8 cd er in deed, maar hij gaf geen oplossingen. Ik had m net aan een andere laptop hangen, dan heb ik er geen problemen mee. Volgens mij moet ik 'm gewoon formatteren en dan met een DVD win7 er op kunnen zetten, maar tot nu toe is het me niet gelukt dat te branden..
Link naar reactie
Als de laptop niet defect is, zou dat inderdaad zo moeten gaan. Je moet wel de bootvolgorde in het bios aanpassen, zodat ie vanaf dvd opstart. Als je een pc hebt met windows 7 erop, kun je rechtstreeks iso's branden. Verder kun je vrijwel alle brandsoftware gebruiken, bijvoorbeeld imgburn. Als je laptop vanaf usb wil booten, kun je windows ook vanaf een usb stick installeren. Heb je wel een tooltje voor nodig van microsoft. http://www.softpedia.com/get/System/Back-Up-and-Recovery/Windows-7-USB-DVD-Download-Tool.shtml
Link naar reactie
Je kan wel een externe harde schijf gebruiken om Windows 8 op te zetten. Dit kan je met een andere computer installeren op die hdd. Dit heet Windows To Go en is nieuw met Windows 8. Hoe je dit kan doen kan je hier lezen: http://arstechnica.com/business/2012/03/ordering-windows-to-go-how-to-create-a-bootable-windows-8-usb-thumb-drive/
Link naar reactie
Yes, ik wilde het gisteren iets te snel doen. De iso van win7 werkt tot zover; hij laadt het installatie-scherm, en dan krijg ik het probleem dat ik elke keer heb, bij welke versie van windows dan ook: Ik zie een scherm waar dit op staat: "Waar wilt u windows installeren? Schijf 0 partitie 1 Schijf 0 partitie 2 schijf 0: niet toe-toegewezen partitie" En als ik op 1 van die 3 partities klik zie ik: "Windows kan op deze schijf niet worden geinstalleerd. (details weergeven)" En als ik dan op details klik, krijg ik te horen: "Kan Windows niet op deze schijf installeren. De geselecteerde schijf heeft een GPT-partitiestijl." What to do? EDIT: Ok, volgens mij moet een partitie NTFS geformatteerd zijn. Hoe doe ik dat? Moet ik m alsnog aan een andere laptop hangen is het niet?
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...