Ga naar inhoud

Dual Boot


anoniem

Aanbevolen berichten

Wat heb je erop staan en wat wil je erbij zetten...? Blijkbaar zijn jouw puntjes nog nog niet zo uitgewerkt anders had je deze vraag niet....., zeer essentieel voor een goede dual boot. Maak eerst een backup trouwens van alle mail, foto's, office doucmenten, etc... PS: bij Win 7 zit standaard een optie om de partitie te verkleinen, als je dat doet kun je de vrijgekomen ruimte gebruiken om een nieuwe partitie aan te maken, NTFS voor Win-OSsen, EXT3 bijvoorbeeld voor Linux distros. PS2: nog beter is het om een complete image te maken van je huidige schijf op een externe schijf of zo. Gaat het mis zet je alles in 1 klap terug...
Link naar reactie
[quote:d0551ce817="andre@home"]Wat heb je erop staan en wat wil je erbij zetten...? Blijkbaar zijn jouw puntjes nog nog niet zo uitgewerkt anders had je deze vraag niet....., zeer essentieel voor een goede dual boot. Maak eerst een backup trouwens van alle mail, foto's, office doucmenten, etc... PS: bij Win 7 zit standaard een optie om de partitie te verkleinen, als je dat doet kun je de vrijgekomen ruimte gebruiken om een nieuwe partitie aan te maken, NTFS voor Win-OSsen, EXT3 bijvoorbeeld voor Linux distros. PS2: nog beter is het om een complete image te maken van je huidige schijf op een externe schijf of zo. Gaat het mis zet je alles in 1 klap terug...[/quote:d0551ce817] Ik heb er nu windows 7 op staan, en ik zou er graag Windows XP bij willen zetten, ik heb namelijk een mengpaneel die niet werkt op windows 7. Waarschijnlijk komt dit door een blokkering van auteursrechten heb ik me laten vertellen. Ja, daarom zet ik deze vraag op een forum waar er misschien mensen met veeeeel meer verstand hebben dan mij. Ik maak eerst een back-up van mijn hele pc, als het gelukt is laat ik het horen:)
Link naar reactie
Volgens mij moet je eigenlijk eerst XP installeren en dan Win 7... Het kan wel, lees maar, maar dan heb je wel wat ervaring nodig.... http://www.google.nl/#hl=nl&output=search&sclient=psy-ab&q=dualboot+windows+7+en+xp&oq=dualboot+windows+7+en+xp&gs_l=hp.3..0i13j0i8i13i30l3.1531.7232.0.7607.24.23.0.0.0.1.594.4258.9j5j3j3j1j1.22.0...0.0...1c.BKP_5J7z5Xg&pbx=1&bav=on.2,or.r_gc.r_pw.r_qf.&fp=60921e9e227d8631&biw=1280&bih=859 en dan http://sevenbits.nl/howto/dual_boot_windows7_XP.html In die Google search kun je so wie so vast nog meer tips vinden... PS: denk aan die ghost of backup... want als het mis gaat ben je alles kwijt.... Oja..... een backup van je belangrijkste bestanden had je toch altijd al.... :lol:
Link naar reactie
[quote:2f0cb7ac2c="Anjo"]Welke versie van win7 draait er? In de Proffesional en Ultimate zit een mogelijkheid om een door Microsoft uitgebrachte XP versie te draaier, in een virtual box http://windows.microsoft.com/nl-NL/windows7/products/features/windows-xp-mode?SignedIn=1 Niks geen dual boot nodig[/quote:2f0cb7ac2c] aardige zit . het bestand is meer dan 500Mb
Link naar reactie
[quote:a4a8984332="Anjo"]Als je in XP werkt geen probleem hoor want je Ultimate/Proff doet op dat moment niets. Ik heb er eens mee gespeeld, draait bést goed. En wat betreft die lange zit, 120 Mb down.......en de servers van MS zijn redelijk rap[/quote:a4a8984332]Maar je draait ze tegelijkertijd, dus het geheugen wordt verdeeld, Win 7 blijft draaien ook al lijkt er niet te gebeuren, de VM draait wel binnen Win7 dus kost dat per definitie geheugen plus voor win 7 zelf om te draaien. Hoe de verdeling hier is weet ik niet maar bij VM kun je aangeven hoe je het geheugen verdelen wilt. dus je kunt daar meer dan de helft toewijzen aan de VM--box, maar nooit zoveel dat de Wint instabiel zou worden waarin je de VM draait.
Link naar reactie
Wat ik vroeger deed: 1. met het programma Bootmanager van Data Becker Die maakte een partitie of schijf onzichtbaar. Later met: 2. XOSL http://en.wikipedia.org/wiki/XOSL Daarmee kon je iets vergelijkbaars maar met meer opties. Vaak had je daar wel een kleine FAT partitie voor nodig om de bootmanager op te zetten, maar beiden werkten prefect. Ik dual boot niet meer, wat ik met Linux doe is nu mijn server samen met mijn zoon (2 Debian) stations ieder uitbreidbaar tot 6 HD's per server; voor zijn werk veel data nl). De optie met de bios boot lijkt zeker een nette.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...