Ga naar inhoud

Win98 installeert niet op dxII-100 en K6-166?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb op twee pc's nog win95 draaien, te weten een Intel dxII-100mhz (32MB geheugen) en een AMD K6-166mhz. De dxII-heeft 2 enkele IDE-poorten en ondersetunt geen grote harde schijven (bios upgrade niet te vinden). De K6 is mijn werkcomputer. Voor de kinderen te langzaam voor spellen, maar prima geschikt voor tekstverwerker/spreadsheet/internet/mail. Nu constateer ik steeds vaker dat Windows9x software niet meer werkt onder win95. IE en Outlook 6, de nieuwste Zonealarm, Foto Quelle fotoprint software etc. Nieuwe software durf ik niet mer te installeren, want de machine liep met de nieuwe software wel eens helemaal vast. Ik heb Windows98SE, maar die laat zich niet installeren op de K6 en dxII. Bij de K6 stopt ie als ik al bijna klaar ben (dus na een aantal keer reboten gedurende de installatie) en alle software geinstalleerd heb. Een bevroren systeem is het resultaat. Voor de goede orde, ik installeer na een format c: /s /v en boot vanaf CD. Is die K6 te beperkt voor Win98? Hij is sneller dan mijn pentiumIII 450mhz. !
Link naar reactie
[quote:28f4d75069="RvP"]De dxII-heeft 2 enkele IDE-poorten en ondersetunt geen grote harde schijven (bios upgrade niet te vinden).[/quote:28f4d75069]Dat komt helaas vaker voor. Maar daar zijn speciale programma's voor om dat op te lossen. [quote:28f4d75069="RvP"]... Nieuwe software durf ik niet mer te installeren, want de machine liep met de nieuwe software wel eens helemaal vast.[/quote:28f4d75069] Meestal is de computer instabiel. [quote:28f4d75069="RvP"]Ik heb Windows98SE, maar die laat zich niet installeren op de K6 en dxII. Bij de K6 stopt ie als ik al bijna klaar ben (dus na een aantal keer reboten gedurende de installatie) en alle software geinstalleerd heb. Een bevroren systeem is het resultaat.[/quote:28f4d75069]Wat is het probleem met de DXII (vanwege die 100MHz, waarschijnlijk een DX4?)? Hoewel, ik zou daar sowieso geen SE opzetten. Die K6 zou gewoon moeten werken, maarre, onlangs iets dergelijks onder handen gehad. Daarvan was door een defecte koelventilator de CPU beschadigd. Komen er rare geluiden uit de computer? De symptonen die ik toen had, lijken precies op die je beschrijft. Best wel jammer van dat systeempje, nu zit er een Intel P120 in, en die is dus wel een stukkie slomer. [quote:28f4d75069="RvP"]Is die K6 te beperkt voor Win98? Hij is sneller dan mijn pentiumIII 450mhz. ![/quote:28f4d75069] Nee, volgens mij niet. En als die K6 sneller is dan die PIII dan is er met die PIII ook iets goed mis.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...