Ga naar inhoud

XP start spontaan opnieuw op


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb problemen met mijn PC. Als ik bezig ben in een spel (bv. NFS-HP2, maar ook andere), start mijn PC ineens spontaan opnieuw op. Ik krijg ook geen foutmelding maar het lijkt of de hele zaak zich spontaan reset. Ik heb al diverse zaken geprobeerd en ben tot een oplossing gekomen als ik de kloksnelheid van mijn PC verlaag (van 133 naar 100 Mhz) Specs: MSI K7T266 Pro mainboard AMD Athlon XP1900+ processor (nu dus op 1200 mhz :( ) Abit Siluro T400 (=Geforce MX2 400) vgacard 256Mb RAM OS: WindowsXP Pro NL incl. SP1 Ik weet niet zeker of dit probleem nu met het mainboard te maken heeft of met de Vgacard of zelfs XP? Het probleem doet zich nl. alleen voor als ik grafisch zwaardere games draai. 'Gewoon' werken in XP gaat nl. prima Wie herkent dit probleem en weet een oplossing ervoor :-?
Link naar reactie
Het probleem op zich ken ik niet. Ikzelf draai zowel Windows XP als Windows .NET en in beide besturingssystemen heb ik hiermee nog nooit problemen gehad. Wat ik in elk geval weet, is dat er zich dan binnen Windows XP een interne fout voor doet. Het herstarten kan zo verklaard worden: standaard is ingesteld dat Windows XP bij dit soort fouten automatisch opnieuw opstart. Om dit uit te schakelen ga je naar Start>Configuratiescherm->Systeem en dan bij het tabblad Geavanceerd klik je op de onderste 'Instellingen' knop. Nu verschijnt een dialoog waarop ook een vinkje staat 'Automatisch opnieuw opstarten' (dit staat bij Systeemfouten of hoe dat ook in NL versie heet). Dit afvinken, herstarten. Nu zal je computer bij dit soort fouten nooit meer herstarten, maar krijg je netjes een foutmelding en kan je erachter komen wat er aan de hand is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...