Ga naar inhoud

RegCleaner : wat kan je allemaal veilig verwijderen?


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb me laten vertellen dat als ik RegCleaner installeer (wat gebeurd is) dat programma bestanden vindt die overbodig zijn op je pc. Je kan ze verwijderen zodat je pc veel sneller zou werken. Weet iemand hoe je dit programma optimaal kan gebruiken want als ik RegCleaner start dan krijg ik een hele lijst met bestanden maar ik weet niet welke ik veilig kan verwijderen.
Link naar reactie
Nadat je [b:2a9e60e02a]regcleaner[/b:2a9e60e02a] geïnstalleerd hebt, vind je het icoontje op je desktop. Als je het programma start,merk je dat de (engelstalige) interface niet meteen uitblinkt in duidelijkheid. Ga in het menu [b:2a9e60e02a]settings[/b:2a9e60e02a] naar language om de [b:2a9e60e02a]interface nederlandstalig [/b:2a9e60e02a]te maken. Je krijgt dan een kader te zien met de verschillende taalbestanden. Kies voor [b:2a9e60e02a]Dutch.[/b:2a9e60e02a] Je kunt met regcleaner allerlei dingen handmatig in je register aanpassen of verwijderen,maar dat doe je beter [b:2a9e60e02a]niet [/b:2a9e60e02a]zonder dat je weet waaraan je begint. Het register is immers het hart van je besturingssysteem,en voor je het weet,start je pc niet meer op of crasht hij. Regcleaner heeft gelukkig ook een automatische functie,die in alle veiligheid het register controleert en de foute waarden oftewel keys eruit haalt. Ga daarvoor naar extra,kies voor [b:2a9e60e02a]register opschonenen [/b:2a9e60e02a]en vervolgens voor [b:2a9e60e02a]Voer ze alle uit[/b:2a9e60e02a]Regcleaner snuistert nu door het hele register en dat kan eventjes duren. Als het proces beëindigd is, toont het programma alle ongeldige keys in je register. Normaal gezien is het veilig om die te verwijderen,maar (zoals ook duidelijk gesteld wordt in de gebruikersovereenkomst van het programma) doe je dat volledig op je eigen verantwoordelijkheid. Wie niet zeker is, kan de lijst zelf controleren en bepaalde keys niet selecteren. Heb je er daarentegen alle vertrouwen in,ga dan naar het [b:2a9e60e02a]menu selecteren [/b:2a9e60e02a]en kies voor [b:2a9e60e02a]Alles selecteren[/b:2a9e60e02a]. Klik vervolgens onderaan op de knop [b:2a9e60e02a]Selectie verwijderen[/b:2a9e60e02a].Alle ongeldige elementen zijn nu uit je register gewist,en je zult merken dat de snelheid van je systeem beslist ten goede komt. In [b:2a9e60e02a]regcleaner[/b:2a9e60e02a] kun je ook aangeven welke programma's moeten ingeladen moeten worden bij het opstarten van windows. ga daarvoor naar het tabblad [b:2a9e60e02a]startup LIST[/b:2a9e60e02a]. Je kunt er simpelweg de programma's verwijderen die je niet meer automatisch wilt laten opstarten. Soms lukt het in het[b:2a9e60e02a] configuratiescherm [/b:2a9e60e02a]van windows niet om een bepaalde applicatie van het systeem te verwijderen. In zo'n geval moet je eens met regcleaner proberen. Ga naar het tabblad [b:2a9e60e02a]software[/b:2a9e60e02a] en selecteer de applicatie die je wilt wissen. Nogmaals:let op,want hier kun je makkelijk grote fouten veroorzaken! :wink:
Link naar reactie
[quote:3db5743b43="Pruis"][quote:3db5743b43="M@rc"]en als je met win XP of Win ME werkt eerst een systeemherstelpunt maken. Je weet maar nooit....[/quote:3db5743b43] Excuseer voor mijn onkunde maar hoe doe je dat een herstelpunt maken? Tnx voor de reeds gegeven info.[/quote:3db5743b43] ------------------------------------- Indien u zoals marc al melde, kunt u als u in bezit bent van windows XP of Me een herstelpunt maken en dat ga als volgt: Een van de zaken die u absoluut ook af en toe moet doen,is een restauratiepunt instellen. Toegeven,het kan wel behoorlijk wat schijfruimte kosten, maar het brengt ook een voordeel met zich mee. U kunt ten alle tijden een oude situatie op uw pc die nog werkte terugroepen nadat uw computer is vastgelopen. Het werkt heel simpel, in windows xp en Me worden van tijd tot tijd herstelpunten ingelast. elke keer voor dat u een ingrijpende wijziging op uw computer wilt aanbrengen,slaat het besturingssysteem automatisch de belangrijkste oude instellingen op. Als het nu eens voorkomt dat u terug wilt naar de inrichting van uw computer op een dag dat hij het nog wel goed deed,kunt u door middel van deze systeemherstelfunctionaliteit heel eenvoudig een oude situatie herstellen. Open hiervoor het programma systeemherstel uit de mao bureau-accessoires. U krijgt dan twee opties:(1) een eerdere situatie van deze computer herstellen of (2) een herstelpunt maken. Als u voor het eerste optie kiest en in de wizard op volgende klikt,zie u een kalender verschijnen. In deze kalender is een aantal data vet gemarkeerd. Klik hierop en u komt terug naar de status van uw compter zoals hij op die dag was. Als u dan zo'n vet weergegeven datum aanklikt, ziet u bovendien wat er op die dag precies is gebeurd. Als u vermoedt dat de installatie van een bepaald programma een puinhoop heeft gemaakt van uw computer,helpt dit programma u dus ook nog keurig om de dag terug te vinden waarop u dat programma geinstalleerd had. Naast de herstelpunten die automatisch op uw computer worden aangemaakt kunt u zelf ook herstelpunten aanmaken. Eigenlijk is dat helemaal niet nodig,maar als u op een gegeven moment denkt dat uw computer lekker werkt en u wilt op een eenvoudige wijze die exacte status van de computer kunnen herstellen,klikt u in het eerste scherm van de wizard op herstelpunt instellen.Nu kan het instellen van al die systeemherstelpunten natuurlijk best wel behoorlijk wat schijfruimte kosten. Als u daar toch wat begrenzingen aan wilt stellen,selecteert u in het opstartvenster van systeemherstel de optie instellingen van systeemherstel. De meest drastische optie is dat u hier aan kunt geven dat systeemherstel op alle stations uitgeschakeld moet worden. U kunt echter ook een van de drives aanklikken die hier worden weergegeven en vervolgens op instellingen klikken. Door het schuifbalkje dat dan verschijnt naar links te slepen kunt u de hoeveelheid schijfruimte die voor systeemherstel beschikbaar is terugbrengen. U moet u natuurlijk wel realiseren dat hoe minder schijfruimte u hier beschikbaar stelt,hoe minder ruimte er ook is om oude situaties van uw computer op te kunnen slaan. U loopt dan dus wel het risico dat u uw systeem een keer wilt herstellen,maar dat de situatie waarnaar u het herstel uit wilt voeren niet langer bestaat. Misschien dat marc nog bijkomende informatie heeft? :wink: :wink:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...