Ga naar inhoud

Formateren in windows xp


anoniem

Aanbevolen berichten

Wanneer je de computer formatteert verwijder je als het ware alle gegevens van de partitie. Dit wordt meestal gedaan voordat men begint aan een schone installatie. Back-up alle belangrijke gegevens Indien je beschikt over de Windows XP cd kun je gewoon opstarten vanaf de cd voorwaarde is wel dat de opstart volgorde goed staat. Wanneer de installatie begint moet je goed lezen wat er gevraagd wordt. Op een gegeven moment word je gevraagd op welke partitie XP geinstalleerd moet worden, je ziet dan een lijst met beschikbare partities. Selecteer de juiste partitie, verwijder deze en maak hem opnieuw aan. Eerst ff alles goed lezen. Op een gegeven moment kun je kiezen hoe je de partitie wilt formateren. Vanaf dat moment wijst alles zich vanzelf. Als XP geinstalleerd is op een FAT32 partitie kun je ook opstarten met een Windows 98 opstartdiskette en dan typ je: A:\> format c: Kijk ook eens naar deze link: [url]http://forum.computertotaal.nl/phpBB2/viewtopic.php?t=59454&start=0&postdays=0&postorder=asc&highlight=formatteren[/url] :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie
Maak het je makkelijk! Ik ga ervan uit dat je Windows XP gebruikt. ->Maak een back-up (vies woord?) van aale belangrijke gegevens ->Ga naar de BIOS (druk op DEL als je de computer net aanzet) ->Kies als eerste optie om te starten vanaf CD (Windows XP) ->Verwijder oude partitie(s) en maak nieuwe aan ->Derest wijst zichzelf de weg [niet voor nOObs] Tja, en in hoeverre is rauw formatteren effectief? Format en diskpart overschrijven alleen de partitiewaarden in het MBR en BPB. Systemen die ik opnieuw inricht (bedrijven) zerofill ik eerst minimaal. Met een zero filler overschrijf je elke sector van de harddisk met nullen. Je begint echt zoals je begint met een nieuwe harddisk. Op mijn harddisk gebruik ik ook een zerofiller als ik opnieuw begin. Een virus, trojan of elke andere vorm van corrupte data worden compleet vernietigd. Zo had ik op m'n werk ooit eens een PC met een (hex: OF) partitie. Corrupt dus. FDISK werkte niet meer. Alleen zero fillen boodt uitkomst. Ik wil dus alleen maar zeggen dat zero fillen zeer veilig en effectief is. Bijna elke fabrikant van een harddisk heeft in zijn software wel een zerofiller. Wij gebruiken een speciaal programma dat werkt via het "random-0000-FFFF-0000" pattern.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...