Ga naar inhoud

Introductie Windows XP nl


anoniem

Aanbevolen berichten

Geacht forum, Ik heb dringend de datum nodig wanneer Windows XP Home Nederlandse versie in Nederland op de markt is gekomen. Ik heb ooit bij Dixons een legale versie gekocht maar Microsoft beweert nu dat het een illegale versie is. Ik moet dus nu bewijzen dat ik het product legaal heb aangeschat en, je begrijpt het al, ik heb de bon niet meer. Alvast dank! :cry:
Link naar reactie
Ik kan je vraag niet beantwoorden, maar er zijn toch meer manieren om aan te tonen dat je een legale verie hebt: - Als de verie is geleverd op de PC hoort daar een sticker op te zitten. - Als de verie niet geleverd is op de PC hoor je los een produkt-key te hebben gekregen. Dit papier (soms de voor of achterkant van een boekje) is ook het bewijs dat het om een legale versie gaat. - In het CD-doosje wil ook nog wel eens een papier zitten met een bewijs van "echtheid". Als je dat ook allemaal kwijt bent, dan heb je inderdaad een probleem. Microsoft zal jouw versie dan niet ondersteunen.
Link naar reactie
Dank voor jullie reacties! Wat ik moet bewijzen: dat ik het product bij Dixons heb gekocht. Als ik de datum weet kan ik bij mijn bank een afschrift krijgen en met dit afschrift + mijn Windows XP met sticker naar Dixons gaan. Dixons gaat dan weer in conclaaf met Microsoft. (Dixons weet hier al van af en is zeer verbolgen over het feit dat Microsoft beweert dat het product illegaal is, ik heb telefonisch contact gehad met Microsoft en de productcode die OP DE VERPAKKING staat 2x voorgelezen en Microsoft zegt nu dus dat de productcode illegaal is. Zo, nu weten jullie van de hoed en de rand. Albert
Link naar reactie
ik neem niet aan dat je de exacte datum nodig hebt. a: heeft dixons dat niet in zijn bonnetjes archief staan? b: ga eens naar de bank toe, en praat eens met hun. zij zullen je vast wel willen helpen. c: kijk al je bankafschriften eens een voor een na d: je weet waarschijnlijk wel of het een half, een of anderhalf jaar geleden is toen je het kocht. is er geen andere gebeurtenis geweest, rond die tijd? was het toevallig bijna sinterklaas ofzo? e: laat je onder hypnose brengen, en graaf in je verleden. :wink:
Link naar reactie
Een ProductKey van Microsoft staat ten alle tijden afgedrukt op een zogenaamd [b:c3ad266329]Certificate of Authenticity[/b:c3ad266329]. Het zal mogelijk zijn dat die kunnen worden nagemaakt, maar voor Windows XP heeft dat geen zin omdat deze moet worden geactiveerd. Er zal in de praktijk dus vrijwel niemand zijn die zo'n CoA voor WinXP namaakt, ant dat is zeker niet eenvoudig. Als je dus een CoA hebt, dan is die vrijwel zeker van Microsoft afkomstig.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...