Ga naar inhoud

win98, win xp (1 verwijderen)


anoniem

Aanbevolen berichten

Zal wel zeer domme vraag zijn maar ik stel hem toch maar even :D Heb op een systeem van een vriend 2 besturingsprogramma's staan. Ze willen er echter 1 verwijderen (win 98 OF win XP) daar zijn ze nog niet uit. Hoe doe ik dit? En niet aan komen met format want dat verhaaltje gaat niet op aangezien ze alles willen bewaren. Kan je een windows versie niet gewoon deinstalleren ofzo? Tnks J
Link naar reactie
Als je vage vragen stelt, dan kun je ook vage antwoorden verwachten! Maar stel dat je de "gewone" install hebt, met Win98 op C: en WinXP op D:, dan kun je WinXP uitschakelen door op te starten met Win98 diskette en vanuit de A:\> prompt het commando [b:d878f03729]SYS C:[/b:d878f03729] te geven. WinXP start dan niet meer op en je kunt handmatig de map Windows en eventueel Program Files vanaf D: verwijderen. Je kunt dan ook vanaf C: de bestanden ntldr, ntdetect.com, boot.ini en pagefile.sys verwijderen. Andersom ligt een tikje ingewikkelder. Eerst maar eens vertellen wat je vriend nou eigenlijk wil.
Link naar reactie
Vage vraag? op de c partitie staan 2 besturingssystemen 1 is win xp en 1 is win 98 1 van deze 2 moet eraf zonder een format. Kortom 1 van de 2 besturingssystemen moet worden gedeinstalleerd. Kan dit en zo ja hoe? Het gaat niet om het niet meer opstarten van xp het gaat erom dat er gewoon 1 van de 2 besturingsplatformen verwijderd moet worden zonder een format
Link naar reactie
[quote:ce0a0ba764="cHiLlaH"]Vage vraag? op de c partitie staan 2 besturingssystemen 1 is win xp en 1 is win 98 1 van deze 2 moet eraf zonder een format. Kortom 1 van de 2 besturingssystemen moet worden gedeinstalleerd. Kan dit en zo ja hoe? Het gaat niet om het niet meer opstarten van xp het gaat erom dat er gewoon 1 van de 2 besturingsplatformen verwijderd moet worden zonder een format[/quote:ce0a0ba764] Als ik het goed begrijpt staan de twee besturingssystemen op de c-schijf? dus niet windows98 op C en xp op D?( dat zal binary bedoelen met vaag) Indien het tweede betreft dan kunt u tijdens het opstarten toch kiezen met welk systeem men wilt werken. En dan hebben we nog altijd de pc-winkel waar men terecht kan.Ik zou zeggen probeer het eens naar de pc-winkel telefoneren en zien wat zij te vertellen hebben.
Link naar reactie
[quote:28e1cae79f]En niet aan komen met format want dat verhaaltje gaat niet op aangezien ze alles willen bewaren.[/quote:28e1cae79f] Ja, ik weet het, geen format want ze willen "alles" bewaren. Wat is dat "alles" dan? Volgens mij is het een onbegonnen zaak één van de twee besturingssytemen, die op één partitie staan, te verwijderen. Misschien dat een echte expert dat nog zou lukken, maar als dat al zo is dan is dan staat de moeite die je hiervoor moet doen in geen enkele verhouding tot de moeite van een format (waarbij je je belangrijkste zaken op een aparte partitie of cd-rom bewaart). Als dat echt geen optie is, zou ik de toestand maar zo laten, het (2 OS op één partitie) werkt blijkbaar wel, tot mijn verbazing.
Link naar reactie
Is het dan niet vaag om niet te vertellen welk systeem op welke partitie staat. En dan ook nog eens nog niet weten welke weg moet? Als je verder wilt met Win98 geldt mijn vorige antwoord ook. Alleen moet je dan handmatig alle rotzooi van WInXP verwijderen. En ook nog eens alle rotzooi van Win98 laten staan. Ja het kan, maar netjes is anders. Maar nogmaals, voordat we nog ingewikkelder gaan doen: vertel eerst welk systeem moet blijven staan...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...