Ga naar inhoud

RTF toekennen aan Wordpad


anoniem

Aanbevolen berichten

Hoi Allemaal, Ik wilde een ietsje luxere versie van Notepad, waarmee ik ook rtf-bestandjes kan maken (kleurtjes endrg.), omdat Notepad wat dat betreft redelijk achterhaald is. However, na in explorer bij folder options, file types te hebben aangegeven dat ik wordpad als prog daarvoor wil (msword is weer net iets te veel voor een notepad vervanger), blijft msword mijn rtf bestanden openen bij het in explorer klikken op deze bstanden. txt-bestanden laat ik maar aan notepad over, want als je daaraan in folder options, file types wordpad toekent kan wordpad bij het klikken op een txt-bestand, het bestand niet openen, omdat wordpad volgens mij alleen documenten (*.doc) snapt om te openen, maar die laten winword al openen (en dat moet ook zo blijven). Alleen bij het eerst starten van Wordpad, openen alle daarin opgezochte documenten, texten en rtffen wel goed. Dus die txt en docs laat ik maar zo, maar hoe ken ik nu rtf-bestanden toe aan wordpad, zodat bij het klikken op het bestand wordpad het bestand ook opend ??????????? Anybody any clue ? Alvast bedankt, JC
Link naar reactie
Ik ben vergeten te vertellen dat ik Win98se en Word2000 heb. Daarbij kan ik in de File types van Folder Options geen "change" vinden. Wel Edit bij het selcteren van het woordje "open", waarbij ik dan ook wordpad heb toegekent aan .rtf-bestanden. Jammer genoeg alleen werkt het niet. Want als ik op een rtf-bestand klik (gewone text met wat kleurtjes, gemaakt in wordpad) gaat Msword van start en loopt vervolgens niet vast, maar laat ook niets zien. Niet de bedoeling dus...
Link naar reactie
Heb ik geprobeerd, maar daar wordt het niet duidenlijker van: Zonder dat blokje aan te vinken opent mijn rtf netjes in wordpad. Als ik nu het blokje wel aanvink opent MSWord weer met verders een leeg grijs scherm. Het zou toch makelijk moeten zijn: Notepad voor *.txt Wordpad voor *.rtf Ms Word voor *.doc Helaas is het niet zo makkelijk. Suggesties voor andere oplossingen zijn wel altijd nog welkom en trouwens ook bedankt voor deze.. :-?
Link naar reactie
Je kan nog twee dingen proberen: 1) Ga weer naar mapopties en selecteer de rtf-extensie. Klik op "edit\open" en browse naar wordpad.exe. 2) Als dat ook niet helpt, wis je rtf in mapopties\bestandstypen. Dan sluit je het, en klik je op een RTF-bestand. Windows zal vragen met welk programma het geopend moet worden. Kies Wordpad.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...