Ga naar inhoud

XP: vertraging bij aplicaties starten via gekoppeld document


anoniem

Aanbevolen berichten

Bij een nieuw PIV-systeem (2400MHz,256MB) met XPpro(met SP1) heb ik last van een merkwaardig verschijsel: Het starten van applicaties door het dubbelklikken van een gekoppeld bestand (b.v. een .txt bestand om notepad te starten) gebeurt pas na ca. 20-25 seconden na het dubbelklikken. Het zelfde geld voor het context menu (rechter muisknop) van die zelfde documenten. Ook voor snelkoppelingen naar die documenten. Er is in die 20 sec. totaal geen processor activiteit, geen disk activiteit en geen netwerk activiteit (volgens CPU monitor). "gewoon" de applicatie starten via (snelkoppeling naar) de applicatie .exe gaat probleemloos en als een speer (volgens verwachting). Ht laden van de zelfde documenten daarna ook. Het starten van documenten v.u. explorer terwijl de applicatie al getart is, is ook vertraagd (ca. 5-10 sec) Ik zie dit in iedergeval altijd bij .txt (notepad), .mpg (mediaplayer), .mp3 (winamp), .ktc (KEA-terminal emulator) en andere applicaties. Maar het verschijnsel treedt vreemd genoeg NOOIT op bij .doc en .xls (MSOffice 2000-sp1)??!! Wie kan hier zijn/haar helder licht op doen schijnen?? Alvast veel dank voor de eventuele pogingen hiertoe. Groeten, Ruud
Link naar reactie
[quote:4b9e91b6b2]Had je deze vertraging ook al voor dat je SP1 installeerde? Deinstallatie is meestal DE oplossing. [/quote:4b9e91b6b2] Het systeem is zeer nieuw (twee weken nu) en had XPpro met SP1 preinstalled. Het lijkt mij dat SP1 er dan moeilijk uit te slopen is..... Bedankt voor het meedenken. Ik had het forum al afgezocht naar vergelijkbare prblemen en inderdaad nog niets over kunnen vinden. In de MS knowledgebase ook niks dergelijks gevonden. Groeten, Ruud
Link naar reactie
[quote:9931ef7be5="Gompie123"]Het systeem is zeer nieuw (twee weken nu) en had XPpro met SP1 preinstalled. Het lijkt mij dat SP1 er dan moeilijk uit te slopen is.....[/quote:9931ef7be5] Bedoel je hiermee te zeggen dat de winkel XP met SP1 er op heeft gezet? [quote:9931ef7be5]Bedankt voor het meedenken. Ik had het forum al afgezocht naar vergelijkbare prblemen en inderdaad nog niets over kunnen vinden. In de MS knowledgebase ook niks dergelijks gevonden.[/quote:9931ef7be5] Het kan aan duizend en één dingen liggen. Maak eens een lijst van de programma's die je gebruikt binnen XP, misschien zit daar de fout.
Link naar reactie
[quote:2052f13478]Bedoel je hiermee te zeggen dat de winkel XP met SP1 er op heeft gezet? [/quote:2052f13478] Ja, en de meegeleverde CDROM is ook XPpro met SP1 (kant en klaar dus). [quote:2052f13478]Virusscanner die eerst je document scant voordat het wordt doorgegeven naar de applicatie? Kijk even wat er erg actief is in die 25 seconden via de taskmanager[/quote:2052f13478] Totaal geen meetbare activiteit in processor, geheugen, HD en netwerk. Uitschakelen (en zelfs deinstalleren) van virusscanner (McAfee) maakt geen verschil!! Tja......
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...