Ga naar inhoud

Windows XP formatteren


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik wil vandaag vandaag windows xp formatteren maar daar heb ik even een vraag over: Ik heb 2 partities gewoon C (daar staat windows op) en een F (hier staan al mijn documenten en downloads op) Mijn vraag is kan ik nu gewoon C formatteren en XP er opnieuw opzetten zonder dat er gegevens van mijn F partitie verwijderd moeten worden? Alvast heel bedankt!! Groeten, Olaf
Link naar reactie
Oke bedankt! Ik ga het straks proberen, Ik heb alleen nog een vraag, weet misschien iemand hoe je snel en makkelijk je mail kan backuppen? Ik weet wel dat je al je mails gewoon in een map kan plaatsen en dan zou ik die kunnen bewaren op mijn f partitie maar dat gaat ook niet altijd goed. Weet iemand misschien iets? Ik gebruik Outlook! Alvast bedankt, Olaf
Link naar reactie
Hallo, Voor uitleg over FORMAT raadpleeg een DOS handboek; natuurlijk al lang niet meer in gebruik als besturingssysteem maar de afzonderlijke commando's zijn nog altijd geldig. Format c: Formateert partitie C: maakt een nieuwehoofddirectory en bestandstoewijzingtabel, in schoon nederlands FAT-table. En controleert de schijf op onbruikbare sectoren. En alle gegevens worden van de schijf verwijderd. Format c:\q Idem als hierboven maar GEEN controle op onbruikbare sectoren. De tijd die hiervoor nodig is wordt beinvloed door de snellheid van de processor, het geheugen en de grootte van de te formateren partitie. Daar het hier gaat om een eenmalige bewerking neem gerust Format C: Succes, Guido
Link naar reactie
Als we voor elk DOS-commando dat handboek moeten raadplegen, hebben we geen tijd meer om op het forum antwoord te geven op al die vragen! Geen zorgen: ik ken alle opties van het format commando uit mijn hoofd, dus ik heb dat handboek echt niet nodig. [b:a5f8fa9bdb]Format c: /q[/b:a5f8fa9bdb] werkt uitstekend als het om het installeren van Windows gaat. Pas als je vermoedt dat er iets met de schijf niet in orde is zou een uitgebreide schijfcontrole (maar dan met SCANDISK) aan de orde zijn. En overigens: ook met een unconditional format worden gegevens nog steeds niet van de schijf verwijderd. Er zijn tools die ook na een unconditional format de gegevens kunnen recoveren.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...