Ga naar inhoud

wisselbestand (virtueel geheugen)


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 * 40GB (in en Raid 0) als volgt ingedeeld: C - Windows 10GB D - Data en offertes 10GB E - "EffePauze" = Audio en Games 30GB F - Swaptemp en Installatiebestanden 30GB (CD's naar HD gekopieerd om via netwerk te kunnen installeren). Wil je video films bewerken dan zou ik dat dus via E: doen en dan de partities 5 / 5 / 60 / 10 GB groot maken. Swappen: volgens de experst zou je dat voorana moeten laten plaatsvinden, naar C:. Ik heb de rommel bij elkaar gezet op F; ook de Tijdelijke Internet bestanden. Swapgroote: vast op 2 * geheugengroote ná defragmentatie.
Link naar reactie
Oke, is mijn duidelijk! Gewoon op een schijf wisselbestand instellen en op de andere niet! Reden waarom ik dit vraag is namelijk; Heb inderdaad destijds met wisselbestand op 2 x intern geheugen ingesteld na het defragmenteren (op de c-schijf) Het vreemde was dat toen ik een spelletje welke ik op de d- schijf heb geinstalleerd aangaf dat er te weinig virtueel geheugen ingesteld is! Vreemd want windows beveelt 384 aan en ik heb hem dus ingesteld op 512 mm, echter geen wisselbestand op de d-schijf aangezet. Nadat ik dus voor beide schijven gekozen heb voor systeem wisselstand laten bepalen geeft die deze melding niet meer! Ik ben een beetje verward omdat ik een aantal artikels hierover gelezen heb en inderdaad zeggen dat je bij een opgedeelde schijf je de snelste schijf moet instellen! Kan het uberhaupt kwaad!?
Link naar reactie
Het beheren van de swap file door windows is alles behalve perfect. Maar daar moeten we maar mee leren leven (of overstappen op linux) Op de snelste schijf heb je meestal toch je OS geinstalleerd dus het is alleen maar logisch dat de swapfile ook op die schijf komt te staan. Aangezien windows de swapfile naar mijn gevoel veel te vaak gebruikt, terwijl RAM een veel snellere oplossing is, is het ook logisch dat de swapfile hoe dan ook op de snelste schijf wordt gezet. Compensatie zullen we maar zeggen. [EDIT] Hier een guide voor het tweaken van het geheugen onder Windows 2000: [url]http://www.tweak3d.net/tweak/win2kmem/index.shtml[/url] :evil: MajinBuu :evil:
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...