Ga naar inhoud

Hulp gevraagd!: Krijg Windows XP niet geinstalleerd!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik vraag bij deze om wat advies over het installeren van Windows XP. Ik heb mijn PC geformatteerd en er staat nu niets meer op. Ik dus bij Microsoft via m'n andere PC de opstart diskettes gedownload (6 stuks nodig...arghh). Netjes alle diskettes opstarten, setup laden, formatteren...tot zo ver gaat het goed. Als hij bij +/- 2% is met installeren dan loopt hij of vast (mooi blauwschermpje met wat uitleg) of hij stopt ermee en start de PC opnieuw op (neee!!!). Ik heb dus die blauwe scherm info gelezen en daar staan allerlei suggesties, zoals de BIOS instellingen, videokaart drivers, etc. Echter voorheen heb ik, met dezelfde BIOS, Windows XP er wel opgekregen! Mijn BIOS is er eentje van Award Software, te weten een Rom PCI/ISO BIOS (2A69KV3F), BIOS I 2M 908004. Denken jullie dat het aan de BIOS of de instellingen van de BIOS kan liggen? Of is er een ander trucje om alles geinstalleerd te krijgen? Alvast bedankt!!
Link naar reactie
Jahoor heb wel een CD-ROM speler, een DVD-Rom (dacht Sony) om precies te zijn. Tevens zit er een CD-R/RW in van HP, de 8200. Maar volgens mij ondersteund ie die standaard cdrom drivers niet (Atapi drivers zijn standaard dacht ik). Want als ik de BIOS verander zodat de PC opstart vanaf de DVD-ROM dan geeft hij aan dat het booten vanaf CD mislukt ("failed") is. Volgens mij heb ik iets van Goldstar drivers nodig voor m'n DVD-ROM, alleen heb ik geen idee hoe ik die geinstalleerd krijg met de Windows XP setup. Een optie die ik zou kunnen proberen.... een DOS diskette maken met die goldstar drivers erop, dan format c:/s Dan staat er dus DOS op C: met die Goldstar drivers in plaats van niets. Is dat een goede gedachtengang en pakt de Windows XP Setup dan nog? Ook kan ik altijd nog proberen de BIOS defaults te herstellen, maar het lijkt me niet dat het daar aan ligt.
Link naar reactie
[quote:8f7cc2dff1="scummy"]Dit is misschien een rare opmerking maar druk je ook op een toets als er komt te staan: booten vanaf cdrom? Als ik bij mij zelf boot vanaf cd-rom, komt er te staan dat ik op een toets moet drukken , als dat niet gebeurt binnen 5 seconden start de pc normaal op maar komt er ook "faild" te staan.[/quote:8f7cc2dff1] Ik ga het zeker even uitproberen, want alle goede opties zijn welkom.
Link naar reactie
[quote:c028505cec="The One"]Maar volgens mij ondersteund ie die standaard cdrom drivers niet (Atapi drivers zijn standaard dacht ik). Want als ik de BIOS verander zodat de PC opstart vanaf de DVD-ROM dan geeft hij aan dat het booten vanaf CD mislukt ("failed") is.[/quote:c028505cec] Tja, dat is inderdaad pech, Soms komt de failed melding omdat de speler niet op tijd de informatie gaat lezen. Daar heb ik geen echte oplossing voor. Heb je de schijf ook al in de brander gestopt en het toen ook geprobeerd? [quote:c028505cec="The One"] Volgens mij heb ik iets van Goldstar drivers nodig voor m'n DVD-ROM, alleen heb ik geen idee hoe ik die geinstalleerd krijg met de Windows XP setup.[/quote:c028505cec] Drivers zijn voor opstarten vanaf CD-Rom niet nodig. Ook voor de WinXP opstartdiskettes heb je die niet nodig tenzij je iets exotisch hebt. Dat laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen. [quote:c028505cec="The One"] Een optie die ik zou kunnen proberen.... een DOS diskette maken met die goldstar drivers erop, dan format c:/s[/quote:c028505cec] Mijn ervaring is dat een standaard Win98 opstartdiskette nagenoeg altijd de juiste drivers bevat. Wat voor soort foutmeldingen zie je verschijnen? Ooit ook dergelijke problemen gehad, bleek toendertijd een temperatuur probleem te zijn (videokaart) op de ene computer. En algemeen conflict op een socket 7 machine. Dat probleem had ik toen met de XP-Pro versie. De Home versie gaf geen problemen. Je hebt helemaal niets aan de configuratie gewijzigd vergeleken met de vorige XP installatie? ZOals geheugen en zo?
Link naar reactie
[quote:42d0fd9719="Hans.Vosman"] Tja, dat is inderdaad pech, Soms komt de failed melding omdat de speler niet op tijd de informatie gaat lezen. Daar heb ik geen echte oplossing voor. Heb je de schijf ook al in de brander gestopt en het toen ook geprobeerd? [/quote:42d0fd9719] Ik had het idd ook al geprobeerd met de CD-R/RW, zelfde resultaat. [quote:42d0fd9719="Hans.Vosman"] Drivers zijn voor opstarten vanaf CD-Rom niet nodig. Ook voor de WinXP opstartdiskettes heb je die niet nodig tenzij je iets exotisch hebt. Dat laatste kan ik me eigenlijk niet voorstellen. [/quote:42d0fd9719] Hmmm... ok, vreemd dan dat de DVD speler niets doet. [quote:42d0fd9719="Hans.Vosman"] Mijn ervaring is dat een standaard Win98 opstartdiskette nagenoeg altijd de juiste drivers bevat. [/quote:42d0fd9719] Soms wel, maar volgens mij is dat met die Goldstar drivers toch een ander verhaal, is mijn ervaring tenminste. [quote:42d0fd9719="Hans.Vosman"] Wat voor soort foutmeldingen zie je verschijnen? Ooit ook dergelijke problemen gehad, bleek toendertijd een temperatuur probleem te zijn (videokaart) op de ene computer. En algemeen conflict op een socket 7 machine. Dat probleem had ik toen met de XP-Pro versie. De Home versie gaf geen problemen. Je hebt helemaal niets aan de configuratie gewijzigd vergeleken met de vorige XP installatie? ZOals geheugen en zo?[/quote:42d0fd9719] Voor zover ik weet heb ik niets gewijzigd en er zijn ook geen nieuwe componenten ingekomen. Ik heb trouwens ook zowel de Home als de Pro, maar met beide geen succes. De foutmelding moet ik nog even opschrijven, maar de laatste paar keer startte de Pc opnieuw op zonder die foutmelding, maar wel zonder resultaat :(
Link naar reactie
[quote:aeb41561d2="plextor"]ga naar www.bootdisk.com dl een booddisk zet die op een disk . start de pc druk op Del verander in het bios opstarten C in A . doe de disk in de A drive etc etc[/quote:aeb41561d2] Ok........ uiteraard bedankt voor de link, want ik stel iedere hulp op prijs. Echter ik heb al die Windows XP bootdisks, aangezien ik hem dus niet vanaf de WINXP cd geboot kreeg, dit stond ook al in m'n probleem omschrijving. Het probleem is dus ook [b:aeb41561d2]niet[/b:aeb41561d2] het geboot krijgen van de Windows XP Setup, want met die diskettes krijg je de Setup wel aan de gang. Het probleem is dat hij bij 2% (meestal bij shell.dll) ermee ophoudt Windows XP te installeren en dus of een foutmelding geeft, of opnieuw opstart. Kortom hij wil Windows XP niet installeren, terwijl daarvoor op deze pc en daarna op m'n nieuwe pc het wel gewoon werkte. Daarnaast lukt het me niet om direct van cd-rom te booten en ik vroeg me dus af of dat niet ook het probleem kon zijn waarom hij de Setup bij 2% afbreekt (al zou hij dan niet eens tot 2% mogen komen, dus erg logisch is dat niet). Het is dus volgens mij of een cd-rom probleem, of een BIOS probleem c.q. BIOS <--> Windows XP Setup conflict moeten zijn.
Link naar reactie
Misschien heb je hier iets aan: Ik heb ook het probleem gehad dat Windows niet geïnstalleerd kan worden. Ik kreeg deze foutmeldingen: PAGE_FAULT_IN_ NONPAGED_AREA en IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL Misschien is dit bij jouw ook het geval? In ieder geval, dit wijst erop dat je geheugen niet goed is. Waarschijnlijk ken je memtest86 (www.memtest86.com) wel. Test daar je geheugen even mee. Bij mij bleek idd dat het geheugen kapot was, na het kopen van nieuw geheugen was het probleem opgelost.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...