Ga naar inhoud

win98: registerfouten bij opstarten pc


anoniem

Aanbevolen berichten

ik heb 2 pc's, en ze krijgen beiden veel last van registerfouten bij het opstarten van de pc's...ik moet dan de pc's weer opnieuw opstarten, waarna er een scandisk achtig programma komt dat een oudere versie van het register terugzet....irritante is dat daarmee programma's die ik net (of in het nabije verleden) heb geinstalleerd uit het register raken... om dit op te lossen haal ik beide pc's regelmatig leeg, en dat werkt voor een lange tijd, maar dit heb ik dit weekend weer gedaan, en 1 van de 2 pc's begint nu al weer met die registerfouten te komen...hoe voorkom ik dat windows deze registerfouten maakt? waar zit de fout? is er een programma dat mijn register stabiel houdt?
Link naar reactie
Ik ken dat probleem. Heb het zelf opgelost. Is misschien niet de beste oplossing maar het werkt wel :d Nadat je die fout hebt gehad (het register is dus gerepareerd) start je op en doe je het volgende: Start --> uitvoeren --> msconfig msconfig: Tabblad opstarten en dan haal je het vinkje voor scanregistry weg. Dan pc opnieuw opstarten en nu heb je er geen last meer van :D (hij controleerd het register niet meer tijdens opstarten) K weet niet of dit verder gevolgen heeft. Maar mijn windows draait nu al zeker een half jaar en scanreg staat al net zolang uit :d Succes!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...