Ga naar inhoud

Temp legen bij afsluiten


anoniem

Aanbevolen berichten

Zeer simpel: Hier heb je degene welke ik gebruik. Het spreekt voor zichzelf, wijzig hetgeen voor jou van toepassing is (station, pad, bestand), type de tekst in kladblok (notepad) en sla 't op als xxxx.bat (xxxx mag je zelf naamgeven). Je kunt e.e.a. naar hartelust zelf uitbreiden. Groet en suc6, Ton @ECHO OFF if exist c:\windows\*.tmp del c:\windows\*.tmp >nul if exist c:\windows\temp\*.tmp del c:\windows\temp\*.tmp >nul if exist c:\windows\temp\~*.* del c:\windows\temp\~*.* >nul if exist e:\temp\*.tmp del e:\temp\*.tmp >nul
Link naar reactie
Helaas werkt dit niet zo onder Windows XP, omdat de TEMP map in Documents & Settings staat ipv in Windows. Het commando: [b:1877787322]del C:\"Documents & Settings"\Gebruikersnaam\Temp\"Local Settings"\*.* /s[/b:1877787322] zou wel moeten werken. Lees evt dit even na: http://www.tweaknetwork.net/idealbb/view.asp?topicID=14086
Link naar reactie
Ik heb dit opgelost door bij het starten een batchbestandje te starten (snelkoppeling in de map Opstarten, geminimaliseerd starten). Wel heb ik er eerst voor gezorgd dat op mijn F: partitie een map \1 is waarin de temp bestanden komen. Deltemp.bat f: cd\1 c:\tools\pkzip -m tmp *.tmp *.* del tmp.zip c: exit (Ik heb een oude kleine verise van pkzip daarvoor gebruikt). (Bestanden die niet mogen worden gewist blijven hiermee wél staan, alle andere rommel is dan weg). de oplossing met "del C:\"Documents & Settings"\Gebruikersnaam\Temp\"Local Settings"\*.* /s " zou ik als volgt aanpassen" Echo J | del C:\"Documents & Settings"\Gebruikersnaam\Temp\"Local Settings"\*.* /s Waarbij J Y moet zijn voor een niet-NL systeem, en | zijn die 2 streepjes boven elkaar. Zelf kreeg ik problemen onder XP, die stond del in een dos-box niet toe. Oh, ja , de batch-file maak je in Notepad, en opslaan als "naam.bat" én othouden wáár je 'm oplsoeg!
Link naar reactie
Het commando [b:0305a39a7b]del[/b:0305a39a7b] werkt uitstekend in een DOS-box. En voor het niet vragen is de [b:0305a39a7b]/Q[/b:0305a39a7b] optie bedoeld, zoals je in de gegeven link kunt lezen. Dus dan met [b:0305a39a7b]/s /q[/b:0305a39a7b] als toevoeging. De reden dat je del soms niet kunt gebruiken is het feit dat sommige mappen door Windows als systeem-mappen worden beschouwd. Maar dat zou hier het probleem niet moeten zijn.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...