Ga naar inhoud

Backup Windows


anoniem

Aanbevolen berichten

Na een virus heb ik alles weer opnieuw moeten installeren en ik wordt er een beetje moe van. Nu draait het systeem weer als een zonnetje onder Win98 SE met nog wat configuraties. Mijn vraag is deze: is het mogelijk om een backup te maken van hetgeen dat nu draait (ongeveer 600 MB) en dit op CD te zetten met dien verstande dat dan ook alles op die CD terecht komt en het liefst zelf startend zodat het mogelijk is om na een format precies datgene weer op de C schijf te krijgen wat nu zo lekker draait. Rob
Link naar reactie
Hiervoor gebruik ik altijd norton ghost 2001 Als je de image op een cd wil branden let dan wel op dat niet alle branders worden gezien door het progje , de lite-on wordt wel gezien tevens kan je een boot cd maken , waarmee je direct kan opstarten en de image terug kan zetten. Zelf neem ik de voorkeur om de hele partitie te backuppen en op een andere partitie te plaatsen .
Link naar reactie
Ik wil ook met Drive Image een Image maken. [quote:0c73fd2dfe]Zelf maak ik echter gebuik van Drive Image. Met dit programma kan je een image zonder problemen op 1 of meerdere cd's branden. CD is bootable.[/quote:0c73fd2dfe] Moet je dan in je Bios je First Boot veranderen van bv Floppy naar Cd-Rom drive? Of gaat dat vanzelf? (wil graag het zekere voor het onzekere.. :wink: )
Link naar reactie
Nee, Drive Image opstarten, aangeven van welke partitie je een image wil maken en of het op je hd gezet moet worden of naar cd's gebrand. Terugzetten: Drive Image opstarten, image kiezen onder terugzetten, programma regelt verder alles zelf. Voordeel van Drive Image tov. Ghost: je kan alles vanuit Windows doen ipv. bootdiskettes te moeten gebruiken.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...