Ga naar inhoud

Binary: klopt dit!!!


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb 2 harde schijven, beide zijn 40Gb en zijn beide verdeeld in 1 primaire en 3 extended partities, op de master staat XP pro en op de slave staat nu nog niets, maar ik wil er win98se (ivm video capturing). als ik alles nu goed begrijp kan ik dus gewoon (zonder problemen) win98se op de 2e harde schijf zetten (de i-schijf). alleen moet ik dus voor installeren van win98se via een bootmanager moet aangeven welke os'en ik op mijn systeem wil gebruiken?!?!?!?!?!?! en zodra ik opnieuw opstart via de bootmanager kan ik via mijn oude vertrouwde win98se bootdisk ook het os installeren... wat dus betekent dat als ik dan XP draai kan ik dus wel alle ntfs en fat32 partities aanspreken, behalve de partitie waar het win98se os geinstalleerd is? en onder win98se kan ik dus alleen de fat32 partities aanspreken... toch??
Link naar reactie
Normaal gesproken is het zo dat als je WinXP na 98 installeert, XP zelf een bootmanager aanmaakt. Het feit is dat beide gewoon naast elkaar kunnen draaien zonder dat er partities verborgen moeten worden. Ik weet niet of het automatisch aanmaken van een bootmanager gebeurt als je 98 na XP installeert. Zo niet dan zou je dit moeten lossen met bootfix op de CD-ROM van XP. Dat van FAT en NTFS klopt.
Link naar reactie
[quote:31311b26c8="Salv"]Maar waarom heb je het over een Fat en een NTFS partitie? Doe je er niet beter aan om gewoon Fat te houden?[/quote:31311b26c8] omdat ntfs beter schijnt te werken heb ik toen ik xp pro installeerde, die schijf ingedeeld op ntfs... nu heb ik van een vriend een harde schijf gekeregen en daar wil ik windoos98se op zetten. maar daar windoos98 niet met ntfs kan werken, heb ik daarvan een fat32 schijf moeten maken... snappie...
Link naar reactie
Dutch_Tito, je kunt niet "gewoon" Windows 98 op een 2e harde schijf installeren. Tenminste, niet zonder je bootbestanden op de 1e HDD te krijgen, en dat wil je niet. Om dit toch voor elkaar te krijgen moet je de 1e HDD laten "verdwijnen", d.w.z. ofwel fysiek verwijderen (loskoppelen) ofwel via de BIOS de detectie op [b:cfc0ec064b]None[/b:cfc0ec064b] zetten. Daarna kun je wel Win98 op de 2e schijf zetten. Daarna de 1e HDD weer tot leven wekken en BootMagic installeren. Een onzekere factor is hier even het feit dat BootMagic geen NTFS ondersteunt. Maar ik vermoed dat de FAT32 op HDD1 voldoende is om toch goed te werken. Is even een kwestie van uitproberen, anders zou XOSL mogelijk een alternatief kunnen zijn. Je stelling mbt FAT32 en NTFS is correct. Behalve dan dat je BootMagic zo kunt instellen dat hij bv de WIn98 partitie [i:cfc0ec064b]niet[/i:cfc0ec064b] op hidden zet als je WinXP zou opstarten. Maar dat is een detail.
Link naar reactie
sphanx voor de input iedereen... heb er gisteren aan gezeten en alles werk zonder problemen... heb inderdaad de ntfs schijf ontkoppeld en win98se geinstalleerd en getweakd naar mijn smaak. daarna de xp schijf weer aangesloten en opgestart... bootmagic geinstalleerd en geconfigureerd (inderdaad win98 partitie op hidden gezet) en alles werkt!!! nogmaals bedankt voor het reageren!!
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...