Ga naar inhoud

XP crashed by (niet te) installeren WinTV kaart Hauppauge...


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb al twee jaar XP geinstalleerd staan en nog nooit een vastloper, maar nu... Ik heb een WinTV-Go tv-kaartje gekocht van Hauppauge. Keer op keer niet te installeren. Windows ziet het niet eens als hardware, en wanneer wel ziet hij het niet als een multimedia-kaart. Tijdens het installeren serieuze foutmeldingen als "ongeldige ..." waarna de schijf gecontroleerd wordt en XP helemaal vastloopt of herstart waarna ik niet meer de beschikking heb over mijn twee cdrom-stations, geluidskaart en soms nog een of twee andere hardwarezaken. De laatste keer was ik iets verder, hij zag het als een multimedia-apparaat, installatie verliep helemaal goed, maar bij het opstarten van de apllicatie WinTV dezelfde foutmeldingen weer, en nu kan ik niet eens meer via systeemherstel terug naar een vorig checkpunt. Iemand hier ervaring mee, en hoe krijg ik de cdrom weer gaande zodat ik XP eventueel opnieuw kan installeren? Ik heb wel een bootdisk waarmee ik op het cd-rom station kom, maar deze XP laat zich alleen maar installeren vanuit een windowsomgeving?? Jack
Link naar reactie
Nog maar een keertje, hoewel dit topic misschien ergens anders zou moeten staan... Ik krijg die kaart niet geinstalleerd. Alle nieuwste drivers gedownload, XP opnieuw geinstalleerd, verschillende PCI-sloten uitgeprobeerd, gewisseld mete andere kaarten om te kijken of zo'n slot niet defect is, het gaat niet. De kaart wordt niet of maar half gezien, en kan niet "opgestart" worden. Tijdens installatie "routen" naar de directory van WinTV of Windows/System32 waar de drivers ook zouden moeten staan, er wordt niks gevonden. Soms loopt de computer meteen vast met CMOS-foutmeldingen die ik me nog kan herinneren van mijn MSdos tijd. En soms zoals boven ben ik opeens mijn cdrom-spelers "kwijt". Zou de kaart misschien niet deugen? Mijn configuratie: Windows XP Professionel Asus P2BF moederbord Celeron 466 Mhz Matrox G400 videokaart (nieuwste driver gedownload) Best Modem SCSI-PCI-kaart voor CDbrander Soundblaster 64 audiokaart DVDrom speler 2 harde schijven (3 en 20 Gb) Alle hulp is welkom...
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...