Ga naar inhoud

Klok loopt achter


anoniem

Aanbevolen berichten

Twee vragen of voor mij eigenlijk raadsels heb ik. Mijn Windows klok loopt achter. Heeft iemand een idee hoe dit kan en wat ik er aan kan doen ? Dan heb ik nog iets en dat is dat af en toe de icoontjes voor de bestandsnamen vanzelf? veranderen in icoontjes die er helemaal niet bijhoren. En wordbestand heeft dan opeens een RealMediaplayerplaatje ervoor staan. Later is het weer normaal. Vriendelijk dank. Colette
Link naar reactie
Je tijdprobleem zou wel eens kunnen liggen aan het feit dat je batterijtje op je moederbord stilaan zijn tijd gehad heeft. Voor het overige : Je klok wordt (in XP) wekelijks gesynchroniseerd met de atoomklok. Je kan dit dagelijks laten doen: dit is te wijzigen in het register bij: HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\ControlSet001\Services\W32Time\TimeProviders\NtpClient Hier de sleutel SpecialPollInterval wijzigen van 604800 (is 1 week) in 86400 (dit zijn seconden, is dus 1 dag). Hierna 1 keer de tijd synchroniseren, en daarna zie je dat hij het de volgende dag weer doet.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...