Ga naar inhoud

Wasmachine maakt ratelend geluid en geef


Aanbevolen berichten

Onze Zanussi wasmachine type zwg 5146 ap maakt een ratelend geluid, daarbij komt er een brandlucht (metaal) vrij tijdens het draaien van het programma. De wasmachine maakt het programma af en de was is schoon als deze eruit komt, maar toch lijkt me dit niet goed. We hebben de wasmachine al open gehad en de koolborstels en snaar gecontroleerd. De ratel lijkt te komen van een oneffenheid op het contactvlak tussen de koolborstel en de motor. De koolborstels zijn hierdoor ook iets oneffen afgesleten. Bij het vervangen van de koolborstels zal de oneffenheid in het draaiende deel van de motor weer zorgen voor oneffen koolborstels. Ik vraag me af of dit daarom zinvol is. Herkent iemand dit probleem en hebben jullie enig idee wat we hieraan kunnen doen/vervangen? Kan het 'kwaad' als we de wasmachine blijven gebruiken?
Link naar reactie
De originele motor 1327822001 is een 1400 toeren motor. De vervanger van Bennie 3792614012 is een 1600 toeren motor. Ik denk dat het wel kan, beide hebben een zelfde stekker. Of de montage beugels identiek zijn kan ik niet goed inschatten maar ook die kans is vrij groot. Betere fotos op https://www.europart.nl/aeg-motor-3792614012-l64640-l66840-ewf14170w-wasmachine-00146400/z/6
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...