Ga naar inhoud

bestanden in XP verwijderen


anoniem

Aanbevolen berichten

- is iemand zo lief mij te vertellen of je de Guest bestanden kan verwijderen in de verkenner en of dat invloed heeft als je tzt ooit nog weer een Guest zou willen toevoegen aan je gebruikersaccount ? - Deze zelfde vraag geld voor je info-bestanden in de verkenner. Waar dienen deze voor en kanik ze verwijderen ? - Dezelfde vraag geldt voor de bestanden in de C-root onder de kop pagefile.sys, wat houdt dit in en kan ik ze zonder schade aan het systeem verwijderen ?
Link naar reactie
beste fly, geen antwoord op al je vragen, maar wel je laatste: pagefile sys is wat het swap file was onder win98: je virtueel geheugen. Afhankelijk van je hoeveelheid fysiek geheugen is het verwijderbaar. Als ik het goed heb kun je indien je meer dan 512 mb hebt je het wel een tijdje zonder proberen. Verwijderen (en weer instellen) gaat via Configuratiescherm/prestaties onderhoud/systeem/geavanceerd/ prestaties/instellingen. Als je genoeg hdd ruimte hebt en meerdere partities kun je het ook op een aparte partitie zetten. Hoe groot is overigens je xp installatie? Zelf zit ikmet een hiberfil.sys bestand van over de 500 mb wat ikgraag kwijt wil, dus als iemand enige suggestie heeft, subtieler dan de pc door het raam..., houd ik me aanbevolen
Link naar reactie
Fly, vooreerst dit: als je meerdere vragen in één thread post, bestaat de kans dat op één of twee geantwoord wordt, en dat de rest de mist in gaat. Je kan beter voor een vraag een aparte thread openen... Verder: 1. Bedoel je met je Guestbestanden een Guestmap die in je Documents and settings staat? Zo ja dan dit: Je mag alle mappen (met dos) eruit verwijderen, laat wel ‘Passer’ èn ‘all users’ staan. Ik heb ook een keer all users verwijderd, en bij het opnieuw opstarten maakt hij dan wel zelf een nieuwe ‘all users’ aan, maar dan mis je nadien wèl verschillende linken (o.a. naar systeemherstel!) en dat is niet de bedoeling! De map Passer was hier een voorbeeld. Heb jij in je Documents and settings naast All Users maar één map staan, de map Guest, dan moet je die laten staan. Staat er echter nog een andere map met jouw naam bij, dan mag hij gerust weg. Ook nog eventuele andere mappen die er zouden staan. (maak natuurlijk voor alle zekerheid eerst een herstelpunt aan!) 2. Bedoel je met je infobestanden dingen zoals 'DHborder$info.class', dan weet ik geen antwoord, maar 'k heb wel het vermoeden dat (veel van) die dingen niet weg mogen. 3. Ik heb in mijn C-root alleen een pagefile.sys staan, maar geen 'bestanden onder de kop pagefile.sys' ... Misschien krijg je over 2 en 3 betere antwoorden? :D
Link naar reactie
dank jullie voor je antwoorden. Sorry dat ik meerdere vragen tegelijk gesteld had, ik zal er voortaan op letten dit anders te doen. Even in volgorde op jullie antwoorden : Passer , de map guest kan ik dus verwijderen, want ik heb meerdere gebruikers ingesteld. De map *passer * staat er bij mij niet op :-? , all users wel. De map info staat bij mij onder I386, hier staan voornamelijk .gif , htm, jpg en css bestanden in, dus het lijkt mij op zich niet zo belangrijk, maar zeker weten doe ik dat dus nog niet. Pagefile.sys staat bij mij ook alleen in de c-root. Hoe ik dit wisselbestand naar de d-schijf moet overzetten en dat wisselbestand moet aanpassen qua werkgeheugen, is mij nog niet helemaal duidelijk, werkt dit ook via het configscherm ? Ik neem tenminste aan dat ik het niet zomaar met knippen - plakken kan overzetten :-? greetz, een leergierig vliegje
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...