Ga naar inhoud

Wie helpt mij uit deze nachtmerrie!?


anoniem

Aanbevolen berichten

[quote:6bd1612966="aukema.nl"]Haha, de volgende vraag is vast of je windows een avond niet wilt gebruiken! Maarre, mcafee was geen geintje, dit was het probleem bij mijn vorige project (gedetacheerd), een update was de oplossing. succes ermee[/quote:6bd1612966] Maar had je toen ook dat de pc spontaan opnieuw opstartte?
Link naar reactie
[quote:716a72503c="Maribex"]In je openingspost schrijf je dat het geen geheugenprobleem kan zijn. Toch zou ik dat nog eens goed laten testen. Ik heb ook eens dergelijke problemen gehad, die uiteindelijk door het geheugen werden veroorzaakt. Zelfs bij de leverancier van het geheugen werd het geheugen door hun testprogramma goed getest, totdat ik hen vroeg op hun testcomputer (met mijn geheugen erin) dan maar eens een programma te installeren; toen ging het ook bij hun mis, en werd ik geloofd. Ik was overigens vrij zeker van mijn zaak, want mijn computerleverancier (waar ik terug was gegaan voor garantie) had al geconcludeerd dat het door mij zelf bijgeplaatste geheugen de boosdoener was.[/quote:716a72503c] Weet je ook een programma waar ik het beste een geheugentest mee kan uitvoeren? Misschien dat je ervaring hebt met een goed testprogje? Ik heb al een paar keer getest met 'memtester', maar daar kwam geen fout(en) uit.
Link naar reactie
Ik denk eerlijk gezegd dat je het ook in de richting moet zoeken van een driver: http://aumha.org/kbestop.php#0xd1 Kijk eens op de site van je mobo: misschien dat daar recentere drivers staan; misschien een BIOS-update. Ik ben trouwens ook benieuwd naar die blah blah uit je eerste bericht. Mogelijk dat daar toch een driver wordt genoemd. En anders wordt het écht trial and error: kaarten eruit - uitproberen - en dan ze een voor een weer terugplaatsen. Zijn die kabels van je hardeschijven 80-pinskabels?
Link naar reactie
[quote:9d779c0a01="Ben Jonson"]Ik denk eerlijk gezegd dat je het ook in de richting moet zoeken van een driver: http://aumha.org/kbestop.php#0xd1 Kijk eens op de site van je mobo: misschien dat daar recentere drivers staan; misschien een BIOS-update. Ik ben trouwens ook benieuwd naar die blah blah uit je eerste bericht. Mogelijk dat daar toch een driver wordt genoemd. En anders wordt het écht trial and error: kaarten eruit - uitproberen - en dan ze een voor een weer terugplaatsen. Zijn die kabels van je hardeschijven 80-pinskabels?[/quote:9d779c0a01] Die bla bla uit m'n eerste bericht was echt bla bla hoor, daar stond totaal geen (driver)info tussen. De BIOS die nu geïnstalleerd is, is een vrij recente versie, julie 2002. Dat van trial and error zal het inderdaad wel worden, maar dat ga ik niet zelf doen. De winkel waar ik de pc gekocht heb zorgt ervoor dat ie grondig wordt getest, valt onder de garantie. Dus, ik verwacht eigenlik wel dat ze iets vinden.[/i]
Link naar reactie
[quote:292ab021ec]Weet je ook een programma waar ik het beste een geheugentest mee kan uitvoeren? Misschien dat je ervaring hebt met een goed testprogje? Ik heb al een paar keer getest met 'memtester', maar daar kwam geen fout(en) uit.[/quote:292ab021ec] Neen, helaas heb ik daar zelf niets van. Zoals gezegd bracht het testprogramma in de winkel die fout ook niet aan het licht, totdat ik er op aandrong om toch maar zelf eens een programma te installeren. Toen ging het gelijk mis! Maar als je toch nog garantie hebt, zou ik ze daar ook eens specifiek op laten zoeken. Zelf kaarten e.d. er uit halen zou ik pas aan beginnen als garantie verlopen is. Voor hetzelfde geld zeggen ze straks dat je zelf de problemen hebt veroorzaakt!
Link naar reactie
[quote:8b14f2ef93="Maribex"][quote:8b14f2ef93]Weet je ook een programma waar ik het beste een geheugentest mee kan uitvoeren? Misschien dat je ervaring hebt met een goed testprogje? Ik heb al een paar keer getest met 'memtester', maar daar kwam geen fout(en) uit.[/quote:8b14f2ef93] Neen, helaas heb ik daar zelf niets van. Zoals gezegd bracht het testprogramma in de winkel die fout ook niet aan het licht, totdat ik er op aandrong om toch maar zelf eens een programma te installeren. Toen ging het gelijk mis! Maar als je toch nog garantie hebt, zou ik ze daar ook eens specifiek op laten zoeken. Zelf kaarten e.d. er uit halen zou ik pas aan beginnen als garantie verlopen is. Voor hetzelfde geld zeggen ze straks dat je zelf de problemen hebt veroorzaakt![/quote:8b14f2ef93] Ja, precies, daarom, ik ga zelf echt niet al teveel met de hardware prutsen. De pc wordt op dit moment onderzocht op fouten. Ik ben erg benieuwd wat ze vinden.....als ze iets vinden tenminste. Want ik zie het ook wel voor me dat het net zo loopt als bij jou, dat ze dus niet een fout kunnen vinden in de hardware. Maar dan laat ik ze ook gewoon een paar programma's installeren, dan zien ze het op het gegeven moment wel.
Link naar reactie
Ik zou eens in je bios kijken wat je temp is van je processor. vaak is bij deze borden de koeler te zwak en krijg je dit soort problemen (rebooten, en vastlopers). Als je temp rond de 45 graden is kan dit de oorzaak zijn omdat dit te warm is. De temp moet rond de 34-38 graden zijn. Het probleem is namelijk dat de snellere processoren betere koeling nodig hebben en daar houden de comp bouwers geen rekening mee. Ook kan het zijn dat ze de voeding van het mobo afhalen en als de fan dan sneller gaat draaien kan het systeem down gaan omdat er te weinig voeding is. Kortom ik gok op de koeling :wink:
Link naar reactie
[quote:57619e1fa6="[DarthV]"]Ik zou eens in je bios kijken wat je temp is van je processor. vaak is bij deze borden de koeler te zwak en krijg je dit soort problemen (rebooten, en vastlopers). Als je temp rond de 45 graden is kan dit de oorzaak zijn omdat dit te warm is. De temp moet rond de 34-38 graden zijn. Het probleem is namelijk dat de snellere processoren betere koeling nodig hebben en daar houden de comp bouwers geen rekening mee. Ook kan het zijn dat ze de voeding van het mobo afhalen en als de fan dan sneller gaat draaien kan het systeem down gaan omdat er te weinig voeding is. Kortom ik gok op de koeling :wink:[/quote:57619e1fa6] Mijn temp ligt vaak rond de 50 graden? Dus dit is eigenlijk te hoog volgens jou? Ik heb namelijk ook weleens gehoord dat dit juist keurig is. Maar in ieder geval bedankt voor je reactie, ik zal er zeker rekening mee houden!
Link naar reactie
[quote:ff5e329083]Als je temp rond de 45 graden is kan dit de oorzaak zijn omdat dit te warm is. De temp moet rond de 34-38 graden zijn. [/quote:ff5e329083] Hoewel off topic, moet ik me nou zorgen gaan maken, of niet? Ik heb een nieuwe compu P4 2,4 op een MSI i845PE Max2 mobo, en mijn "normale" bedrijfstemperatuur ligt volgens het bijgeleverde programma PC Alert4 op ongeveer 45-46 graden Celsius. Speel ik even met Aquanox (nou ja, spelen, ik probeer het even), loopt de temperatuur op tot ongeveer 53 graden Celsius. De fanspeed zie je dan ook iets toenemen. Van enige onstabiliteit is echter niets te merken. Wat is nou waarheid en wijsheid? Moet ik terug naar mijn leverancier, of is er niks aan de hand?
Link naar reactie
[quote:b4839141ba="[DarthV]"]Ik zou eens in je bios kijken wat je temp is van je processor. vaak is bij deze borden de koeler te zwak en krijg je dit soort problemen (rebooten, en vastlopers). Als je temp rond de 45 graden is kan dit de oorzaak zijn omdat dit te warm is. De temp moet rond de 34-38 graden zijn. Het probleem is namelijk dat de snellere processoren betere koeling nodig hebben en daar houden de comp bouwers geen rekening mee. Ook kan het zijn dat ze de voeding van het mobo afhalen en als de fan dan sneller gaat draaien kan het systeem down gaan omdat er te weinig voeding is. Kortom ik gok op de koeling :wink:[/quote:b4839141ba] DarthV had het bij het juiste eind! De pc is helemaal onderzocht op problemen. Alle hardware functioneerde prima. Echter de systeemtemperatuur was te hoog, hierdoor startte de pc soms ineens spontaan opnieuw op. Eventjes een paar systemcoolers (2 stuks) in de kast stoppen en klaar is het. Het probleem is nu dus opgelost!
Link naar reactie
[quote:87098ae4eb="lone"]Ligt er een beetje aan wat je er in gebouwd hebt maar 300 watt is geen overbodige luxe in een modern systeem. Anders is 250 watt ook voldoende. Als de bios instellingen niet helpen kun je ook alles uit je computer slopen en dan kijken of hij ook crasht, zoniet alles er 1 voor 1 weer inbouwen en steeds weer testen zodat je zeker weet dat het niet aan je randapparaten (cd-speler, geluidskaard, videokaart o.i.d.) ligt Andere oorzaken waar je nog naar kunt kijken zijn of het moederbord geen sluiting maakt tegen het chassis en wordt hij niet te warm want dan gaat je systeem ook plat.[/quote:87098ae4eb] Je hebt gelijk Lone, jij had het in bovenstaande reactie ook al over de temperatuur. Ik heb ook wel gekeken in de BIOS naar de temp, die was meestal rond de 50 graden. Toen dacht ik dat dit geen enkel probleem was. Maar waar m'n pc onderzocht is zeiden ze ook dat ze eigenlijk nooit uitgingen van de temp die de BIOS aangeeft, deze klopt meestal niet precies en kan soms zelfs wel 10 graden lager aangeven dan de temp in werkelijkheid is.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...