Ga naar inhoud

Wie helpt mij uit deze nachtmerrie!?


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo, Ik heb al ongeveer een maand last van het volgende probleem: Nadat er een nieuwe moederbord in m'n pc is gezet start windows XP prof. geregeld spontaan opnieuw op. Ook vaak tijdens het installeren van een programma. Ik heb al van alles geprobeerd. De harde schijven (2 stuks) geformatteerd en gepartitioneerd, vervolgens Windows er opnieuw op etc. Het helpt allemaal helemaal niets! Ik heb het geheugen getest met memtester. Echter geen geheugen-problemen gevonden. Ook heb ik bij configuratiescherm de optie 'opnieuw opstarten' uitgeschakeld. Nu start de pc meestal niet opnieuw op, maar krijg ik een donderblauw scherm met een beetje info over het probleem en vooral ook standaard gezeur waar ik dus niets aan heb. Dit stond er de laatste keer toen het weer eens gebeurde: ------------------------------------------------------------------------------ [i:beac9f779d]Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.[/i:beac9f779d] Dan het volgende: [i:beac9f779d]DRIVER_IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL[/i:beac9f779d] [i:beac9f779d]Als dit de eerst keer dat dit scherm met stop fout[/i:beac9f779d]......bla bla bla (niet interessant) [i:beac9f779d]Controleer alle nieuwe hardware[/i:beac9f779d] etc. bla bla.......... Dan staat er ook nog: [i:beac9f779d]***STOP: 0X000000D1 (0x00000001, 0x000000FF, 0x00000001, 0xF209CC9F)[/i:beac9f779d] En op het laatst nog: [i:beac9f779d]Bezig met starten van de fysieke geheugendump. De fysieke geheugendump is voltooid.[/i:beac9f779d] ------------------------------------------------------------------------------- Weet iemand wat dit betekent? Of heeft er iemand nog een nuttige tip? Heel graag reacties! Groeten van een bijna wanhopige computer-gebruiker.
Link naar reactie
Ligt er een beetje aan wat je er in gebouwd hebt maar 300 watt is geen overbodige luxe in een modern systeem. Anders is 250 watt ook voldoende. Als de bios instellingen niet helpen kun je ook alles uit je computer slopen en dan kijken of hij ook crasht, zoniet alles er 1 voor 1 weer inbouwen en steeds weer testen zodat je zeker weet dat het niet aan je randapparaten (cd-speler, geluidskaard, videokaart o.i.d.) ligt Andere oorzaken waar je nog naar kunt kijken zijn of het moederbord geen sluiting maakt tegen het chassis en wordt hij niet te warm want dan gaat je systeem ook plat.
Link naar reactie
[quote:a4beca9863="lone"]als je systeem nu niet meer crasht dan weet je dat het aan je bios instellingen ligt. de IRQ kun je veranderen bij de plug and play dus de pnp confuiguratie "plug and play aware o/s " bij no kiest de bios de IRQ adressen en bij yes kiest windows, normaal kies je hier yes.[/quote:a4beca9863] Waarschijnlijk dankzij bovenstaande uitleg (tip) ziet het er naar uit dat de problemen achter de rug zijn. Ik heb de afgelopen uren helemaal geen problemen meer gehad! Ik heb in de BIOS ingesteld dat Windows de IRQ adressen regelt, hij stond op NO, dus dat BIOS het regelde. Hartstikke bedankt voor alle tips & oplossingen!!! Groeten van een weer blije computergebruiker!
Link naar reactie
[quote:eccba288a9="BrigitteW"]Het is ook meestal geen IRQ- maar een driverprobleem. Dus zorg dat je de meest recente drivers gebruikt.[/quote:eccba288a9] Op zich gebruik ik altijd wel recente drivers. Maar je zou toch zeggen dat Windows XP Pro de goeie drivers ook wel installeert. M'n systeem is nu ruim een jaar oud. Eerder (met m'n oude moederbord dus) heb ik dit probleem nooit gehad. Dat liep altijd perfect! Op zich zit er nu een veel beter moederbord in, de AOpen AK77-333, een vrij nieuw exemplaar. Dus eigenlijk weet ik wel zeker dat de problemen komen door het nieuwe moederbord, maar hoe & wat, dat blijft voor mij nog steeds een raadsel! Heb nu onderhand al heeeeeeeeel veel verschillende dingen geprobeerd.
Link naar reactie
In je openingspost schrijf je dat het geen geheugenprobleem kan zijn. Toch zou ik dat nog eens goed laten testen. Ik heb ook eens dergelijke problemen gehad, die uiteindelijk door het geheugen werden veroorzaakt. Zelfs bij de leverancier van het geheugen werd het geheugen door hun testprogramma goed getest, totdat ik hen vroeg op hun testcomputer (met mijn geheugen erin) dan maar eens een programma te installeren; toen ging het ook bij hun mis, en werd ik geloofd. Ik was overigens vrij zeker van mijn zaak, want mijn computerleverancier (waar ik terug was gegaan voor garantie) had al geconcludeerd dat het door mij zelf bijgeplaatste geheugen de boosdoener was.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...