Ga naar inhoud

Bosch LogiXX8 sensitive doet niets meer


Aanbevolen berichten

De Bosch Logixx 8 Sensitive (WAS28440NL/16) had probleem et blokkerende vuldeur en uiteindelijk is deurgreep gebroken. Nieuwe greep niet leverbaar dus noodgedwongen nieuwe vuldeur en direct ook deurrelais vervangen. Uiteraard stroom eraf gehaald, waterkraan dicht en toen bovenplaat eraf, bedieningspaneel (3 stekkertjes eraf gehaald) gedemonteerd, onderste kunststof paneel en vervolgens de voorzijde gedemonteerd. Hierna eenvoudig deurrelais (origineel Bosch) vervangen, stekker er weer op. Ook nieuwe vuldeur en rest netjes gemonteerd zoals het zat. Water en stroom er weer op.... Helaas, nu doet wasmachine helemaal niets meer. De stekkertjes op bedieningspaneel zitten precies zoals ze zaten. Ik krijgen geen enkele melding op paneel, niets gaat er aan. Ik heb 230V gemeten op plek waar voeding de machine binnenkomt. Nieuwe deur past precies en sluit goed. Ik kan geen oorzaak vinden, dus geen idee wat er aan de hand kan zijn. Wie zou mij kunnen adviseren? Alvast bedankt.
Link naar reactie
Update: inmiddels nogmaals alle bedrading en stekkers die los zijn geweest gecheckt, geen onregelmatigheden geconstateerd. Vervolgens voeding nà de netspannings filter op de bedieningsmodule gemeten: 230V. Machine op programma gezet en de andere stekker met voeding naar volgende module gemeten, ook 230V. Moet er misschien iets gereset worden?
Link naar reactie
Als er helemaal niets gaat branden/knipperen dan is het niet resetbaar maar mogelijk een module fout. Haal de elektronica print uit zijn behuizing. Er zit op de voor of achterkant van die print een klein IC-tje van ongeveer 7x10 mm met 7 pootjes, 3 aan de ene kant, 4 aan de andere. Controleer deze met een vergrootglas. Zie je hier een scheurtje in of en puntje op zitten? Bij twijfel een paar duidelijke fotos maken en deze ergens op internet zetten waar we ze kunnen zien.
Link naar reactie
Op de printplaten geen breukjes of andere onregelmatigheden kunnen vinden. Indien het een defect betreft in de printplaten zijn de reparatiekosten onevenredig hoog, dus inmiddels besloten niet verder te investeren in deze wasmachine. Deze sessie op dit forum kan dus beeindigd worden. Helaas niet opgelost, maar toch bedankt.
Link naar reactie
Wat jammer! Want als je het zelf probeert zijn de kosten juist extreem laag (denk aan minder dan een tientje voor de onderdelen). Baat het niet dan kan je in ieder geval zeggen dat je je best hebt gedaan ;-) Voor meer info, kijk eens naar het https://www.maakmijnwitgoed.nl/content/7-stappenplan-zelf-lnk304-weerstand-vervangen. Daarin wordt de procedure beschreven hoe je het kleine IC-tje waar HarryO het al over had, zelf kunt vervangen!

Klusser - Motormuis - IT-er - Fotograaf - Gadgets liefhebber - Techneut - Nieuwsgierig - ...

Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...