Ga naar inhoud

fonts op nieuw instaleren


Aanbevolen berichten

Ik kreeg een tip om mijn computer sneller te laten opstarten. Fonts verwijderen! Nadat ik een aantal fonts verwijderd had, kon ik de letters in icq bijna niet meer lezen en ook Dreamweaver en Incredimail geven problem met letter typen. Nu wil ik dus mijn lettertypen terug, maar hoe doe je dat. Ik ben een laat komer wat computers aangaat (gepensioneerd) dus graag een stap voor stap oplossing als die er al is? :smile:
Link naar reactie
Fonts op je systeem worden vaak toegevoegd door de applicaties die je er op installeerd. Kijk daarom op de installaticd's van deze applicaties en zoek naar font-bestanden (vaak met de extensie .fon of .ttf) Hoe je die installeert is eenvoudig. Kan op 2 manieren: 1)Ga naar het configuratiescherm en klik op 'lettertypen' Kies de optie 'nieuw lettertype installeren' oid en volg de aanwijzingen op het scherm. 2)Ga naar c:windowsfonts en kopieer daar de ttf-bestanden naar toe. Let er op dat een font soms meerdere ttf-bestanden beslaat, bijv. arial.ttf, arial_bold.ttf arial_italic.ttf etc. Die moet je allen installeren als je verschillende schriftstijlen wilt gebruiken per lettertype. Als je een wat oudere windows hebt (win '95) dan is het misschien handig om nu meteen fonts te installeren die het Ueroteken hebben. Dezekun je downloaden vanaf de site van Microsoft. Max
Link naar reactie
  • 8 maanden later...
ik ben dus net zo voortvarend geweest als Kurdin, alle fonts op arial na in prullebakje gedaan om meer schijfruimte te creeren. Slim he? :oops: , Gevolg : alles zoooooooooo klein in windows dat ik het vergrootglas er bij moest pakken. Dus snel de prullebak weer teruggezet, fonts staan dus wel weer op oude plek , maar op het scherm blijven alle letters klein en onleesbaar. In het configscherm kan ik niets vinden. Bovenstaande actie van Maximilaan werkt dus niet want die optie staat er niet. OS windows 98. Wie helpt me deze stomme fout weer te herstellen ? greetz Fly
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...