Ga naar inhoud

Re-install XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Hi,

Ik heb een beetje een zootje vamn mijn PC gemaakt (Laptop met XP), dus ik wil fris beginnen. Welke stappen onderneem ik en in welke volgorde? Volgens mij: 1)Backup 2)format commando in DOS box 3)XP opnieuw installeren vanaf CD

Is dit juist? en zo ja, moet ik dan ook opnieuw registreren? Thanx (een newbie) BTW: ik heb 1 HD, maar wil graag 2 partities (NTFS). Hoe geef ik dat aan bij de format en waar kan ik instellen hoe groot ze moeten zijn?

Link naar reactie
formatteren hoeft niet in dos. Dat geeft XP tijdens de install zelf aan.

------------------ Sjaal om, Sjalom. Het wordt koud, heb daar vrede mee.

Jetway 866AS-R, VIA KT266, Creative SbLive! 5.1, AMD XP 1600+, 512mb DDR, GF2 GTS 32mb DDR, 3COM 3C900B-TPO, Maxtor 40Gb, Quantum Fireball EL10.2 10,2Gb, LG CRD-8400B, LiteOn 12010B 12x10x40x Burnproof.

OS: WinXP Pro Dutch

Link naar reactie
1) Backup 2) Booten met cd-rom 3) Aangeven dat je de Windows-partitie wilt verwijderen. 4) Aangeven dat je windows op de niet gebruikte ruimte wilt installeren. Deze procedure gaat sneller dan formatteren. Ik weet zo 1-2-3 niet of je met de opstart-cdrom ook andere partities kunt maken, of dat je een bepaalde grootte kunt opgeven voor de XP-partitie. In dat laatste geval zou je dan heel gemakkelijk de resterende ruimte met de diskmanager van XP naderhand nog kunnen toewijzen.

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...