Ga naar inhoud

maxtor


anoniem

Aanbevolen berichten

quote:
Originally posted by Vince Taylor: Mijn MAXTOR 6L040J2 40 gig hd ziet XP als 32 gig????

Ik heb al een tooltje van maxtor gehaald,maar die heeft iets over ez-drive.Mijn bios ziet maxtor wel,alles op auto gezet in bios..


Ik heb hetzelfde probleem met een MAXTOR van 40 GB. (Ik weet het nummer niet uit m'n hoofd, maar het is geloof ik dezelfde.) Het BIOS herkent de schijf netjes, maar verkleint hem naar 32 GB. (Hou er rekening mee dat de schijf niet echt 40 GB is, maar sclchts 38,5 of zo. Zoals je misschien wel weet gaan er 1024 kb is een mb en geen 1000 kb zoals veel wordt gedacht. En je HD = 40.000.000 kb). Maar even terug naar je probleem. Wanneer ik de schijf als Prim. Master zet verkleint het BIOS hem, maar wanneer ik hem als Prim. Slave zet heeft hij de goede grote. Ik heb 2 harde schijven , dus ik heb gewoon de andere als prim. gezet. Ik heb op verschillende plaatsen geinformeerd (ook hier op het forum waar meerdere mensen dit probleem hadden), maar niemand had een oplossing. Ik heb een vrij nieuw moederbord (1 jaar oud nu) en heb een up to date bios. Als iemand nog een oplossing heeft....

Link naar reactie
Als van een schijf maar 32 GB wordt gezien komt dit meestal door het BIOS komt. Oudere biossen herkennen maar 32 GB, dus een update naar een nieuwer BIOS zou dan de oplossing kunnen zijn. Wil je dat niet of kun je dat niet (bv als er geen nieuwer BIOS is) dat kun je het programma MAXBLAST downloaden bij Maxtor. Hiermee kun je softwarematig de gehele schijf aanspreken. Dit programma "vertaalt" dan dus de requests en zet deze om naar een adres op de harde schijf. Dit houdt wel in dat de schijf ietsje langzamer wordt, maar erg veel zal dat in de meeste gevallen niet zijn. In het geval van Sjoerd zou het kunnen zijn dat WinXP een maximale partitie van 32 GB aanmaakt. In dat geval kun je de resterende ruimte gewoon gebruiken om nog een partitie aan te maken (in Schijfbeheer). De hele schijf is dan dus wel beschikbaar.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...