Ga naar inhoud

3 Com Etherlink en WIN XP


anoniem

Aanbevolen berichten

Het lukt mij niet om de 3 Com etherlink kaart aan de praat te krijgen na installatie Win XP. Ik weet zeker dat ik de juiste driver heb. De kaart is niet kapot want onder WIN 98 werkt hij prima. Bij apparaatbeheer staat code 10 en geel uitroepteken. Kaart is niet geinstalleerd, maar dat is hij dus wel. Op het moment dat ik XP weer verwijder werkt hij weer zonder dat ik iets doe.

Wie kan mij helpen, ik weet het n.l. echt niet meer.

Frank

Link naar reactie
je moet hem configuren in netwerkverbindingen. Ik heb ook twee weken zitten kloten voordat het werkte. Uiteindelijk na heel veel geklooi lukte me het te pingen op naam en ip-adres. Toen pas ging het werken, wel 100 manieren uitgeprobeerd. Ik werkte hiervoor met ME, daar deed hij het ook vlekkeloos en in xp die ik in een andere partitie had gezet niet. Ik was best wel kwaad dat het niet werkte...
Link naar reactie
quote:
Originally posted by boomkamp: Het lukt mij niet om de 3 Com etherlink kaart aan de praat te krijgen na installatie Win XP. Ik weet zeker dat ik de juiste driver heb. De kaart is niet kapot want onder WIN 98 werkt hij prima. Bij apparaatbeheer staat code 10 en geel uitroepteken. Kaart is niet geinstalleerd, maar dat is hij dus wel. Op het moment dat ik XP weer verwijder werkt hij weer zonder dat ik iets doe.

Wie kan mij helpen, ik weet het n.l. echt niet meer.

Frank


Om te pingen moet je naar de dosprompt en dan type je ping 10.0.0.150 (enter) Indien jouw kaart werkt krijg heb je 0% verlies.
Link naar reactie
quote:
Originally posted by boomkamp: Het lukt mij niet om de 3 Com etherlink kaart aan de praat te krijgen na installatie Win XP. Ik weet zeker dat ik de juiste driver heb. De kaart is niet kapot want onder WIN 98 werkt hij prima. Bij apparaatbeheer staat code 10 en geel uitroepteken. Kaart is niet geinstalleerd, maar dat is hij dus wel. Op het moment dat ik XP weer verwijder werkt hij weer zonder dat ik iets doe.

Wie kan mij helpen, ik weet het n.l. echt niet meer.

Frank


Om te pingen moet je naar de dosprompt en dan type je ping 10.0.0.150 (enter) Indien jouw kaart werkt krijg heb je 0% verlies.
Link naar reactie
Ik heb hetzelfde gehad met een 3COM kaart.(nummer weet ik even niet uit mijn hoofd) De eerste keer na plaatsing installerde XP alles geheel zelf.

Ik heb de kaart een keer moeten verplaatsen naar een ander slot wegens het plaaten van een videokaart.

Eerst opgestart zonder 3Com kaart. Vervolgens opgestart met nieuwe videokaart. Alles gaat goed.

Opnieuw 3COM kaart geplaatst in ander slot. Pats: code 10 Niets hielp. Vervolgens precies eenzelfde 3COM kaart die ik nog liggen geinstalleerd. Opstarten: alles OK !

Maar wat is nu de reden geweest? Is de eerste kaart gesneuveld of maakte hij misschien niet goed contact. Mogelijk helpt het schoonmaken van de contacten.

Cecodeel

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...