Ga naar inhoud

Harde schijf grotendeels kwijt.


anoniem

Aanbevolen berichten

In xp heb ik een 30 gb harde schijf. Er is nog een ander 40 gb schijf die goed werkt. Beiden zijn 7200 rpm en draaien met ultra dma. Alleen van de schijf van 30 gb is maar 1,95 gb zichtbaar en die heb ik geformatteerd naar ntfs. Hoe kan ik de rest activeren. Het moet toch kunnen die actief te maken zonder partition magic of fdisk??
Link naar reactie
Natuurlijk weet ik dat wel. Maar waar vind je dan uitbreiden. Onder ME is de schijf volledig bereikbaar, maar onder xp maar 1,95 gb.. Ik heb alles geprobeerd, schijf eruit, opnieuw opstarten, afsluiten en er weer in, geformatteerd naar ntfs, die 1,95 gb. etc etc. Ik ben best boos dat xp zoveel problemen geeft. Bij de overstappen die ik in het verleden gedaan heb, 95-98-98se-me, waren de problemen lang niet zo erg... Ik heb ook al bij mmc gekeken, maar daar kom ik ook niet goed uit...
Link naar reactie
beste Henk, volgens mij heb ik als eens eerder antwoord op je vraag gegeven, maar daar kreeg ik niet echt reactie op :grin: Oké,hier komt die nog een keer...

Klik op mijn computer met de rechtermuisknop en kies manage(4de van bovenaf gezien), daarna,>diskmanagement.

Je ziet dan een overzicht van je harde schijven, in jouw geval een HD met 2 gb.. en nu ben ik benieuwd wat je achter je 2 gb boot boundery ziet ?????? Als het grijs is(of een andere kleur) klik het aan en weer rechter muisknop, dan krijg je een aantal optie's(als het goed is). Hierin zou je kunnen formateren etc....

Mvrg Arno :smile:

Link naar reactie
mmm, met online bedoelde ik eigenlijk niet naar me toe sturen, dit is een forum geen helpdesk maar goed. Ik zie in diskmanagement dat Windows allen een schijf van 1.95 GB ziet ipv volledig en wel 1 partitie van die grootte.

Wat ik me nog afvraag is of de data (alle 30 GB?) wel gewoon bereikbaar is.

Oorzaak is mischien een fout in de partitietabel waardoor de grootte verkeerd wordt geintrepeteerd

Wim -- http://www.win2kwereld.nl

Link naar reactie
quote:
Je ziet dan een overzicht van je harde schijven, in jouw geval een HD met 2 gb.. en nu ben ik benieuwd wat je achter je 2 gb boot boundery ziet ?????? Als het grijs is(of een andere kleur) klik het aan en weer rechter muisknop, dan krijg je een aantal optie's(als het goed is). Hierin zou je kunnen formateren etc....

Eigenlijk ben ik ook benieuwd wat in diskmanagement staat. Kun je niet even een screenshotje online zetten anders?

Wim -- http://www.win2kwereld.nl

Link naar reactie
Het zal best kunnen met partition magic 7. Maar, zoals ik al eerder aangaf, draaide mijn systeem perfect met ME. Netwerk, harde schijven alles ging goed. Om bij te blijven kocht ik xp. Allerlei problemen doken op. Dat kan en mag toch niet zo zijn. Begonnen met D.O.S. Windows 3.11, windowss 95, 98, 98 se, ME, allemaal legaal aangeschaft en verbeteringen waren direct merkbaar, en de overstappen probleemloos. Waarom dan nu zo moeilijk?? De man van Microsoft gaf als antwoord: Meneer u kunt geen appels met peren vergelijken.... Om nu weer een paar honderd gulden uit te geven voor partition magic 7 gaat me echt te ver...
Link naar reactie
Sorry, je kunt van mij alle feedback krijgen die er maar is. Die 1,95 gb is normaal bereikbaar, ik kan er alles mee doen. Overigens, in de bios zie ik wel de hele schijf. Ze staan beiden in ultra-dma. Nogmaals in ME is er geen enkel probleem mee. Maar daar werkte hij in fat 32. Systeem MSI. k7t 266 por mobo. Ahlon xp 1500+ Intern 768 ddr geheugen. Twee ibm harde schijven 30 en 40 gb. Wat wil je nog meer weten???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...