Ga naar inhoud

xp unmountable boot volume


anoniem

Aanbevolen berichten

Als ik xp install krijg ik de volgende melding

unmountable_boot_volume

stop: 0x000000ed (0x81f71628, 0xc0000185, 0x00000000, 0x0000000)

Dit gebeurt met prof en home ed. upgrade van win me engels kaal install naast win98se ned. Hij moet naast een andere windows draaien Alles al los gekoppelt verwijdert zelf een 2e hd los gehaalt. setup draait en wil dan herstarten na het scherm van win setup krijg ik deze melding

Link naar reactie
Hmmm, ik zit dus met hetzelfde probleem en ben al ruim een maand van alles aan het uitproberen om de oorzaak te vinden. Biosflash, andere videokaart enz. Geef even wat specificaties van je hardware (vooral van je moederboard omdat ik denk dat daar bij mij het probleem zit), als er hardware overeenkomstig met die van mij in zit valt het probleem misschien sneller op te lossen.
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
De oplossing is simpel: opstarten vanaf CDROM, met F10 naar Recovery Console en daar het commando [b:f5d66b1aa8]chkdsk /r[/b:f5d66b1aa8] uitvoeren. Neem hier even een kijkje en download de update hiervoor: http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q315403 Because of the write-pattern optimization in IDE disk drives, the caching routines sometimes write data out of order to keep drive write speeds at the fastest possible level depending on where data is located on the disk. This opens a timing window where the NTFS disk system could have critical tables damaged if a write is not finished. Microsoft has recommended in the past that caching on IDE drives be turned off on programs with somewhat critical data that is stored on the disk or for situations that allow the slight drop in overall speed. Programs with critical data may need to use SCSI drives, which have better control of data transactions.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...