Ga naar inhoud

SCSI kaart aanschaffen tbv win2000


anoniem

Aanbevolen berichten

Beste lezer, 1 dag geleden had ik een vraag over een future domain SCSI 2 controller (condensed 50-pins). Dit type stamt uit de prehistorie (daarom heb ik hem gekregen!!!!) Het is mij duidelijk dat ik toch maar een nieuwe moet aanschaffen (onder WIN2000 PRO). Het hoeft maar een simpele te zijn. Wat moet ik aanschaffen?

Richard.

Link naar reactie
Hoofdvraag is wat je er mee wilt: voor cdroms,scanners ed voldoet nagenoeg ieder kaartje tenzij je 6 cdroms wilt aansluiten en deze ook alle 6 tegelijk wilt benaderen(bv in een server) dan moet je gaan denken aan een Ultra-wide adapter. wil je ook harde schijven aansluiten dan wordt ultra wide al heel wenselijk zodat de scsi kaart niet de data bottleneck wordt. Wil je ook nog gaan booten van zo'n scsi harde schijf dan zal je een adapter moeten hebben die een "bootrom" heeft. Uiteraard koop je een ide model en geen isa meer, ook al is ie nog zo goedkoop, niet doen. Merken?, adaptec is goed en wordt bijna altijd herkent door windows maar dat geld ook voor een hoop Tekram kaarten en zo zijn er nog wel meer goede merken. mijn eigen ervaringen met adaptec kaarten zijn goed , werkt altijd, goede ondersteuning enz. Mischien wel ietsje duurder als de rest Tip: koop niet het allerlaatste en duurste csi-3 model, dit heb je alleen nodig als je met het laatste type harde schijven wilt werken (10000 toeren en hoger) en zelfs dan is het nog discutabel of je zo'n adapter nodig hebt, zulke harde schijven van 10000 rpm en meer kosten trouwens zo'n 1000 piek en meer....... De 2940 serie is met het komen van de nieuwe scsi-3 standaart "veroudert" en vaak voor een (relatief) prikje te koop, mijn kaart waar ik 800 piek voor heb betaald zag ik laatst op een beurs liggen voor f250,- (2940 U2W+bootrom)

een andere goede : Tekram DC 390 (U2W+ bootrom) Op bijde kaarten kan je zo'n beetje alles aansluiten wat er in scsi land te koop is.

oh ja: scsi= 5 MB/sec wide = 10 MB/sec ultra=20 MB/sec ultra-wide=40 MB/sec ultra2=40 mb/sec ultra2-wide=80 MB/sec

Althans zo iets dergelijks is het weet het niet helemaal zeker meer hoe de waardes liggen.......

[This message has been edited by rwilligen (edited 10-01-2002).]

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...