Ga naar inhoud

Win2000 prof. opstarten zonder wachtwoord


anoniem

Aanbevolen berichten

Ja, want de mijn werkt op die manier. Alleen zijn bij mij de instellingen door WIndows 2000 gemaakt tijdens de installatie. Wat je moet doen is de gebruiker (jezelf) beheerder/administrator rechten geven. Anders kun je geen software en zo installeren. Vervolgens moet je automatisch aanmelden. Dit kan bijvoorbeeld via TweakUI. Ik zag tenminste dat mijn gebruikersnaam en wachtwoord was ingevuld. Ik heb het zelf niet gedaan, maar ik zou het dus wel kunnen wijzigen via TweakUI. Ik denk dat er meer oplossingen zijn, maar die ken ik zelf (nog) niet.
Link naar reactie
Hans.Vosman, jouw oplossing is wel goed en werkt onder de OS'en 95, 98... maar niet onder 2000 e.a. NT typen, omdat dat een heel ander soort aanmelding is.

Ik heb het zelf ook en sinds 98se wil hij ook niet meer automatisch doorstarten. * Toeter84 hybernate't tegenwoordig gewoon

------------------ Toeter :: been.there :: learned.that :: came.back :: H » « S

Link naar reactie
Toeter, misschien heb je gelijk, maar ik denk dat we over hetzelfde hebben maar dan anders. Tijdens installatie van WIndows 2000 werd mij de vraag gesteld of het zou worden gebruikt door één gebruiker en of ik een automatische aanmelding wilde hebben (o.i.d.). Daar heb ik ja op gezegd. Dat ene vinkje staat bij mij ook uit, maar dat heb ik zelf niet gedaan. En inderdaad werkte het, alleen ik heb voor mijn gevoel verder helemaal niets ingesteld! Verder heb ik op diezelfde vraag bij een eerdere installatie wel met nee beantwoord. Nou, dan wordt de boel heel anders ingesteld, zeg maar niet ingesteld.

Dus ik heb globaal alleen naar de verschillen gekeken. Dat vinkje was me nog niet opgevallen. Het grote verschil is dat ik nu automatisch de beheerders rechten kreeg, verder zag ik in TweakUI dat de gebruikersnaam was ingevuld. Deze zal dat wel uit het register hebben gevist. Die instelling zal alles te maken hebben met dat vinkje.

Link naar reactie
Ik geloof dat we langs elkaar heen praten :wink:

Ik heb het erover, dat windows 98se bij mij prima luisterde naar TweakUI's instelling om het password venster te skippen. Ik had geen profielen, alleen gewoon 'ulrich' zonder password. Vervolgens heb ik Windows 2000 pro eroverheen gegooid, en weer 'ulrich' zonder password ingesteld. In TweakUI stond de setting na het opnieuw configgen van mijn nieuwe OS nog steeds op ulrich ingesteld, maar windows 2000 pro luisterde niet naar Tweak UI (wel op andere instellingen weer, alleen inloggen niet).

daarom: windows 2000 pro heeft een andere inlogprocedure waarop TweakUI niet kan inspelen...

------------------ Toeter ::been.there::learned.that::came.back:: www.heidi.stylite.nl

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...