anoniem Geplaatst: 4 januari 2002 Delen Geplaatst: 4 januari 2002 Heeft iemand een idee of er een (soort van) resource kit programma is dat het mogelijk maakt om de active directory te beheren vanaf een client pc?Ik heb zelf gezocht, maar kan alleen commerciele programma's vinden. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 7 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 7 januari 2002 Ehhhh hallo!??! Active Directory is reeds beheerbaar vanaf een client pc, gewoon door naar netwerk omgeving te gaan. Eventueel zou je eerst de useraccounts die toegang moeten hebben de benodigde rechten moeten geven dmv delegate opties in active directory op de server. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 Euhm... Dat had ik al geprobeerd. Ik heb inmiddels op twee verschillende plaatsen geprobeerd. 1x met delegated control en 1x als enterprise admin.In beide gevallen kan ik niets anders doen dan properties wijzigen van bestaande AD onderdelen. Ik kan geen gebruikers toevoegen, geen OU's aanmaken, wachtwoorden wijzigen, computers toevoegen aan het domein, etc. etc. Zit ik op een verkeerde plek te kijken dan? Ik krijg nl. wel de complete AD te zien. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 Oh bedoel je dat...nee dat kannie. AD is enkel beheerbaar vanaf een domain controller. En properties kan je inderdaad delegaten naar clients. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 Het kan wel. Want ik heb het draaien. Ik weet niet meer wat het was dat ik geinstalleerd heb maar het stond of op de W2K server cd of op de W2K Pro resource kit cd. Zal wel ff kijken of ik kan vinden wat het was. Ik kan overigens ook DNS DHCP enz beheren vanaf mijn W2K pro pc. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 quote:Originally posted by bosjvd: Het kan wel. Want ik heb het draaien. Ik weet niet meer wat het was dat ik geinstalleerd heb maar het stond of op de W2K server cd of op de W2K Pro resource kit cd. Zal wel ff kijken of ik kan vinden wat het was. Ik kan overigens ook DNS DHCP enz beheren vanaf mijn W2K pro pc.Daar ben ik dan ook wel benieuwd naar, want tot op heden had ik daar nog niet van gehoord. Eventueel zou je wel met Terminal Server kunnen werken, maar als bovenstaande dus toch kan is dat zeer interessant. Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 10 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 10 januari 2002 adminpak.msi (staat op je server) even op een werkstation installeren, je moet vanzelfsprekend wel administrator zijn om dit te mogen en je DNS configuratie moet kloppenWim -- http://www.win2kwereld.nl Quote Link naar reactie
anoniem Geplaatst: 11 januari 2002 Auteur Delen Geplaatst: 11 januari 2002 Wim, thanks! Quote Link naar reactie
Aanbevolen berichten
Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen