Ga naar inhoud

Hoe cache ie5 te verplaatsen


anoniem

Aanbevolen berichten

Ik heb mijn harde schijf opgesplitst in een aantal partities. Nu is op de c-schijf, waarop windows is geïnstalleerd nog 200 mb vrij. Ik wil een download van 600 mb doen. Daarvoor heb ik dus ruimte nodig. Op mijn andere partities heb ik ruimte zat, dus wil ik dt internet explorer direct daarna toe download. Ie download echter eerst naar de cache van het programma (c:windowslocal settingstemporary internet filescontent.IE) In het register zijn deze verwijzingen terug te vinden. Als ik daar het pad van verander worden bij een herstart echter weer de oude instellingen hersteld. Dit schiet dus niet op. Weet iemand hoe ik dit wel voor elkaar krijg?? Alvast bedankt Rob
Link naar reactie
hallo, als je die download in een keer wilt doen, verander je de gegevens in het register, sla je het op en download je de files.Maar als je het in meerdere keren wilt doen (BV. met een downloadmanager), wat ik me nogal kan voorstellen met 600 MB (!), moet je iets anders verzinnen. :sad:

------------------ Topmas

[This message has been edited by topmas (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
Ga in het register naar HKEY_CURRENT_USERSoftwareMicrosoftInternet Explorer. Klik op "Internet Explorer". In het rechtervenster zie je dan de waarde 'Download Directory', met als waardegegevens de huidige default directory.

Verander deze in een map van jouw keuze (bijvoorbeeld C:Downloads, of zo.) De map moet uiteraard wel eerst gecreëerd worden, indien hij nog niet bestaat.

Succes, Ton

[This message has been edited by TonKlein (edited 09-01-2002).]

Link naar reactie
Hallo Bedankt voor jullie reacties. Het is echter niet wat ik bedoel. Als je een groot bestand gaat downloaden, wordt dit niet meteen naar de map gedownload waar je het wilt opslaan. Dit kun je zeer makkelijk zien door te downloaden naar station a. Het lampje gaat pas branden als de download voltooid is. Er wordt eerst gedownload naar de cache van de browser, in dit geval c:windowslocal settingstemporary internet filescontent.ie Pas als de download voltooid is, wordt deze verplaatst naar de opgegeven map. De download is echter te groot voor de schijf, dus krijg ik tijdens het downloaden de melding dat ik mijn harde schijf op moet ruimen. De vraag is hoe ik die map kan veranderen. Dit moet in het register kunnen, want daar staan al die adressen. Maar zodra ik ie start worden alle oude settings weer ingevult, dat moet ik er uit zien te krijgen, weet iemand hoe dat moet?? Alvast bedankt Rob
Link naar reactie
Ik heb een engelse windows, dus misschien moet je wat vertalen.

Klik: Start/settings/contolpanel dubbelklik "Internet Options"

Op het tabblad "general staat bij "temporary internet files" (in het midden) een knop met "settings". Klik daar op.

Kies "move folder". Je kunt vervolgens aangeven waar je je tijdelijke bestanden wilt hebben staan.

Jan

Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...