Ga naar inhoud

VBA programeren


anoniem

Aanbevolen berichten

Hello iedereen, Dit is mijn eerste keer op dit forum. Hopelijk kan iemand van jullie experten mij helpen met het volgende probleem. Ik heb een Inputdata-formulier (vba) aangemaakt. Onderaan staan 2 commandbottons "Save" en "Clear". "Clear" is geen probleem. Probleemstelling: Na ingave van data en eindig met "Save" gaat de data in rij 1 van blad 1 staan, OK. Wanneer ik een 2 reeks gegevens wil saven, overschrijft hij gewoon rij 1. Dit is niet de bedoeling. Graag had ik de 2de reeks op rij 2 gehad. Idem dito met ingave de 3de reeks data. Hopend op een antwoord, alvast bedankt!
Link naar reactie
allereerst bedankt voor jouw snelle reactie. Idd, het gaat hier over Excell 2010 Hoe je een bestand online zet, weet ik niet. Kan ik dat ergens terug vinden? in de tab FAQ heb ik hierover niks gelezen... Ik wel alvast een stukje gecopieerd, hopelijk kan je hier al iets mee doen... Private Sub btnSave_Click() Cells(1, 1) = txtTagnr.Text Cells(1, 2) = txtBeschrijving.Text Cells(1, 3) = txtLijn.Text Cells(1, 4) = txtFilternaam.Text Cells(1, 5) = txtZekeringkastplaats.Text End Sub Alvast mercie voor de moeite!!! Mvg, wibo1980
Link naar reactie
Je moet het volgende aanpassen: Private Sub btnSave_Click() Do regel=regel+1 loop until cells( regel,1)="" Cells(regel, 1) = txtTagnr.Text Cells(regel, 2) = txtBeschrijving.Text Cells(regel, 3) = txtLijn.Text Cells(regel, 4) = txtFilternaam.Text Cells(regel, 5) = txtZekeringkastplaats.Text End Sub Wat hij eerst doet, is kijken welke regel leeg is, daarna schrijft hij de data weg op de lege regel.
Link naar reactie
Mijn volgend probleem: TxtboxFilternaam: moet de ingave beginnen met "F". Indien dit niet het geval is verschijnt er een msgbox. Tot hier ok. Maar bij ingave zoals het hoort (F...)verschijnt ook die msgbox en dit mag niet. Ook bij de "backspace-toets" verschijnt de msgbox nog eens. Dit heb ik zelf al gefabriceerd. Private Sub txtFilternaam_Change() If Not (Var = "F") Then intDummy = MsgBox("De vorm waarin de Filternaam moet gegeven worden is F....") Filternaam = False If (Filternaam - lngVariant) <> lngF Then Filternaam = True End If End Sub Hopelijk kan iemand mij verder helpen...
Link naar reactie
Ik zou het zo aanpakken: [code:1:51584aa2fe] Private Sub txtFilternaam_Change() If txtFilternaam.Text <> "" Then If LCase(Left(txtFilternaam.Text, 1)) <> "f" Then MsgBox "De vorm waarin de Filternaam moet gegeven worden is F...." End If End If End Sub [/code:1:51584aa2fe] De eerste if kijkt of de tekst niet leeg is, de tweede kijkt of de eerste karakter lowercase ongelijk is aan een "f", zo ja zet hij de messagebox op het scherm.
Link naar reactie
Hey Marc, Nu mijn data input-form klaar is, ben ik nu bezig met een Search-form. De data imput verschijnt op "blad2". De bedoeling is om dit blad te gebruiken als basis voor de Search-form. Mijn vraag: is het mogelijk bij ingave van 1 recordveld dat de rest van de "lege" records automatisch aangevuld worden met de bijhorende data (van "Blad2)? Ik weet echt niet hoe ik hieraan moet beginnen. Als ik al een basis info heb, kan ik het verder zelf uitzoeken. Want anders leer ik er zelf niks bij... Dus alle info is welkom. Alvast bedankt! wibo1980
Link naar reactie
[code:1:989c57d914] If OptionButton1.Value = True Then kolom = 1 zoeken = ComboBox1.Text End If If OptionButton2.Value = True Then kolom = 2 zoeken = ComboBox2.Text End If If OptionButton3.Value = True Then kolom = 3 zoeken = ComboBox3.Text End If If OptionButton4.Value = True Then kolom = 4 zoeken = ComboBox4.Text End If If OptionButton5.Value = True Then kolom = 5 zoeken = ComboBox5.Text End If Worksheets(2).Select ListBox1.Clear regel = 1 'regel 1 overslaan, staat omschrijving in Do regel = regel + 1 If Cells(regel, 1) = "" Then Exit Do If InStr(LCase(Cells(regel, kolom)), LCase(zoeken)) > 0 Then tekst = Str(regel) & "> " For X = 1 To 5 tekst = tekst & Cells(regel, X) If X < 5 Then tekst = tekst & " - " Next ListBox1.AddItem tekst End If Loop [/code:1:989c57d914] You've got mail :)
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...