Ga naar inhoud

VB kijken of een bestand bestaat op de eerste 4 karakters


anoniem

Aanbevolen berichten

Misschien een wat vaag onderwerp maar ik zal proberen het uit te leggen. Ik heb een lijkt met directories: 3000-test 3001-test2 3002-test3 3003-test4 nu heb ik een programmatje geschreven dat op de server (bij mij op kantoor) een nieuw project aanmaakt. Eerst moet hij alleen kijken of dit project al bestaat als directory op de server. Dit is niet zo'n probleem en werkt al goed. Nu is het probleem alleen dat er dan op de gehele text word gezocht. Dus wanneer het nieuwe project "3004-project" heet en er op het netwerk al een project "3004-projeKt" is, omdat iemsnd een tikfout heeft gemaakt, zegt mijn programma dat het project nog niet bestaat. Nu wil ik dus dat het programma kijkt naar alleen de eerste 4 karakters van de naam en deze verkelijkt met de eerste 4 karakters van een hele lijst met directory namen. Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Link naar reactie
Ik ben inmiddels al een stuk verder, eigenlijk heb ik de oplossing al. Heb nog wat op internet gezocht en zelf wat geprobeerd en daar is het volgende uitgekomen: ----------------------------------------------------------------------------------- Private Sub Command1_Click() nr = Text1.Text naam = Text2.Text MyPath = "G:\data\Cad-projects\" MyName = Dir(MyPath, vbDirectory) Do While MyName <> "" If MyName <> "." And MyName <> ".." Then If (GetAttr(MyPath & MyName) And vbDirectory) = vbDirectory Then var01 = Left(MyName, 4) End If End If MyName = Dir If var01 = "" & nr & "" Then aa = 1 Else: MsgBox "ok" Loop If aa = 1 Then MsgBox "Er is al een project met het nummer " & nr & "" Else: End end Sub ----------------------------------------------------------------------------------- Hiervandaan kan ik verder met het maken van de juiste dir's voor het project. P.s. de code is nog niet erg "netjes", maar hij werkt, ga deze nog wat opschonen.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...