Ga naar inhoud

VB6: MMC Console maken


anoniem

Aanbevolen berichten

Hallo,

Graag wil ik in VB6.0 een programma maken zoals de mmc van windows. ik wil een console waarin ik een .dll file kan inladen waar dan een aantal functies inzitten.

Deze dll's moeten vrij kunnen worden ingeladen en dus niet IN het console zitten. Het moet dus mogelijk zijn, nieuwe dll's toe te voegen zonder het console aan te hoeven passen.

Zelf dacht ik het een beetje op de volgende manier op te lossen.

Een dll laden en vervolgens daarin een functie aanroepen die alle objecten doorgeeft aan het console, die deze vervolgens weer op een form plaatst. Ik heb dan alleen een probleem dat wanneer er een actie uit gevoerd moet worden dit doorgekoppeld moet worden naar de dll.

Heeft iemand tips voor mij hoe ik dit kan gaan opzetten? Of zelfs een voorbeeld???

Alvast heel erg bedankt. Barry

Link naar reactie
Ik snap wat je bedoelt, en ik weet ook een manier om het te doen, het probleem is, mijn manier werkt niet in VB (VB kan geen echte Win32 DLL's maken, alleen ActiveX DLL's) :smile:

Je zou eens op http://www.planetsourcecode.com/vb/ kunnen kijken, volgens mij zwerven daar nog een aantal plugin systemen rond die misschien de moeite waard zijn...

------------------ X2 Software (jawel, ik heb een domein aangeschaft!) Email: mark@x2software.net

Link naar reactie
Ik heb op die site wel een aantal voorbeelden gevonden, maar niet precies wat ik wil.

Wat ze wel kunnen en wat ik wil is dus een dll inladen en die koppelen aan het hoofdprogramma.

wat ze niet kunnen: ik wil een hoofdscherm (bv een mdi form) waar in ik in de rechterkant van het scherm die "plugin" kan inladen.

Aan de linkerkant van het scherm komt een lijst met onderdelen in die plugin, dat moet allemaal nog wel lukken, maar weet iemand hoe ik het voor elkaar krijg die plugin "in" het hoofdprogramma te laden. Als iemand de MMC console van Windows 2000 kent, weet ie wat ik bedoel, daar kan je namelijk ook een plugin inladen in het hoofdprogramma en dan links van het scherm de onderdelen weergeven en ertussen bladeren.

Als iemand mij kan helpen, ben ik hem/haar zeer dankbaar.

Gr, Barry

Link naar reactie
quote:
Originally posted by MarkVR:
code:
Dim Temp As Form

Set Temp = new DLL.DLLForm Temp.Show


Tijd geleden dat ik VB heb gedaan, maar volgens mij moet zoiets best kunnen. Zoniet dan moet je even iemand anders vragen :smile:


Helaas, ik krijg het op die manier niet aan de praat, of moet ik in de plugin nog een verwijzing zetten??

Heeft iemand een idee???

Gr. Barry

Link naar reactie
quote:
Originally posted by MarkVR: Ik ken de MMC console eigenlijk niet, maar als je me even uitlegt waar ik 'm kan vinden (mits deze in Win2K Pro ook zit dan)...

De mmc console zit in alle versies van 2000. Je kan hem oproepen door mmc in te typen bij start, run. Je krijgt dan dat console.

Misschien heb jij of iemand anders, anders te oplossing om het volgende op te lossen, ik denk dat het me dan ook lukt. Ik maak een activex-dll (de plugin), waarin ik code zet. Hierin maak ik een form aan met de gui. Dit form wil ik in de console (een ander programma/executable dus, inladen.

Dus: een form vanuit een dll inladen in een ander programma. Is dat te doen met iets van load new form as dllobject.form??? Of is er een andere mogelijkheid???

Alvast bedankt, Barry

Link naar reactie
  • 2 weken later...

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...