Ga naar inhoud

Ram geheugen erbij zetten, kan dat bij mijn laptop?


Aanbevolen berichten

Kan ik nog ander geheugen in mijn laptop doen? Betreft de Laptop: Fujitsu Amilo Windows XP home edition 2002 sp3 80GB hd ±770mb ram Vorig jaar ging 1 geheugen van ±500 kapot en is er een ±250 bijgezet. Maar als ik uitzending gemist wil kijken hapert hij enorm. Er kunnen er 2 in, er zit er dus nu 1 in van ±500 en 1 van ±250 De monteur had geen 500 meer liggen, vandaar de 250.
Link naar reactie
Dit type vraag kun je makkelijk zelf beantwoorden: de hoeveelheid geheugen dat je kunt plaatsen wordt namelijk bepaald door b.v. de chipset van het systeem. M.b.v. een programma als Aida64 kun je makkelijk achterhalen wat er aan hardware in de pc zit en dan op de site van de fabrikant van de chip kijken welke specs die chips heeft.
Link naar reactie
Ook op deze site ( http://tinyurl.com/kbbv5qx ) staat een tool waarmee je kunt bepalen wat er in je laptop zit en wat er in mag. Dit is wel een commerciële site, maar je hoeft daar uiteraard niets te kopen. Vaak is wat ouder geheugen prima te koop via eBay of marktplaats. Die eerste is dan gewoonlijk nieuw geheugen, MP meestal gebruikt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...