Ga naar inhoud

Permanent off-line data opslag maken


Aanbevolen berichten

Gelet op de toenemende mogelijkheden om in te breken in een pc houd de volgende vraag mij al een tijdje bezig: Hoe zou ik in mijn pc een harddisk of memorycard zodanig kunnen configureren dat die middels een instelling alleen offline bereikbaar is. Ik heb o.a. een bestandje waarin een lijstje staat met gebruikersnamen-wachtwoorden voor sites die daarom vragen. Dat zou ik op zo'n locatie willen opslaan want het is nooit bereikbaar voor de buitenwereld. Ook andere stukken die een hoog privégehalte hebben horen op de offline dataopslag te staan. Een quick and dirty methode is ze op een usb memorystick zetten maar die kan kwijtraken en is bij een e-inbraak doorzoekbaar want het systeem ziet het als een extra schijf. Ben heel benieuwd naar jullie reacties ! .
Link naar reactie
Iets beschikbaar hebben afhankelijk of je wel of geen internet is volgens mij onmogelijk. Op mijn laptop staat, een truecrypt ([url]http://www.truecrypt.org[/url]) partitie die alleen te openen is met een usb stick, als daar een paar specifieke bestanden op staan. Aangezien het hier een usb stick betreft met ongeveer 10.000 bestanden, en je precies die bestanden moet aanwijzen, knappe jongen die daar doorheen komt.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...