Ga naar inhoud

AEG Lavamat 76850


Dennis-K

Aanbevolen berichten

Hoi, Ik heb een probleem met de wasmachine. Hij pakt geen water meer. Geeft ook geen foutmelding als ik de kraan dichtdraai. Als is de start+kortprogramma knop indruk geeft hij foutmelding EF2. Ik heb. Al getest door water in de machine te gooien, dit pomp hij netjes weg. Maar daarna gaat hij niet over met het vullen van de machine. Wie weet raad? Gr Dennis
Link naar reactie
EF2 betekend dat de machine extreem veel schuimvorming ziet. Klopt dat ook? Laat de machine eens geheel leeg lopen via het slangetje naast de pomp of door het pomp filter heel voorzichtig los te draaien. LET OP: laat geen lekkage ontstaan want dan krijg je weer een andere foutmelding. Als dit water zeepachtig aanvoelt dan heet water in de machine gieten en hem weer laten afpompen. Voor meer hulp het lange 9145 of 9149 nummer vermelden, staat in de deurrand.
Link naar reactie
Hoi Harry, Bedankt voor je tips maar het lost het probleem jammer genoeg nog niet op. Ik heb de machine leeg laten lopen (water was niet heel zeepachtig!) en heb er meerdere keren warm water in de trommel en zeepbakje gegooid. Als je een programma start blijf de machine maar afpompen. Dit gaat goed maar hij pakt daarna geen water. Zou het kunnen zijn dat er probleem met de elektronische watertoevoer? Hoe dan ook, hij blijft maar water afpompen. Zonder dat daar een eind aan komt. Ik kan het nummer trouwens nergens vinden op de deur. Overal gekeken maar waarschijnlijk op de verkeerde plaats. Heb je nog advies voor me? Gr Dennis
Link naar reactie
Harry, bedankt voor de tips! Hij doet het weer want ik moest alleen nog een reset uitvoeren. beide knoppen indraaien en 9 keer naar rechts. Daarna was de foutmelding weg en deed de machine het weer. Ook helpt het om regelmatig je machine met soda door te spoelen, had ik al een tijd niet gedaan.
Link naar reactie
Harry, bedankt voor de tips! Hij doet het weer want ik moest alleen nog een reset uitvoeren. beide knoppen indraaien en 9 keer naar rechts. Daarna was de foutmelding weg en deed de machine het weer. Ook helpt het om regelmatig je machine met soda door te spoelen, had ik al een tijd niet gedaan.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...