Ga naar inhoud

samsung wf8604nhwg geeft 5d melding


Aanbevolen berichten

Wie kan mij helpen??? mijn wasmachine van nog geen 5 jaar oud geeft steeds de 5d/ sd melding aan en gaat niet meer verder... ik weet me geen raad meer! ik heb de pomp al schoongemaakt maar daar komt haast niks uit en heb ook de machine al zonder was op 90 laten draaien met azijn om hem schoon te maken. nu gaat hij voor de 2de keer op 90 met azijn. Als hij zonder kleding draait gaat alles goed maar zodra ik er kleding in heb geeft hij steeds die foutcode. zelfs als ik hem gewoon op centrifugeren zet ( met natte was erin natuurlijk) veel wasmiddel doe ik er niet in en hou me netjes aan de dosering. ook heb ik het zeepbakje schoongemaakt maar wat ik ook doe hij blijft met die foutcode komen... Wie weet waarom hij dit blijft doen en hoe ik hem weer aan de praat krijg?? PLease help me want kan de was niet elke dag op de hand doen voor me gezin aangezien ik spierreuma heb... ?

Link naar reactie
Staat voor te veel schuimvorming gedetecteerd. Maar dit kan ook een onjuiste melding zijn. Gebruik je poeder of vloeibaare zeep en indien vloeibaar: doe je dit in de zeepbak of in een bolletje in de machine zelf? Indien je via de zeepbak werkt dan de zeepbak iets openen en een paar liter heet water hierlangs naar binnen gieten. Je maakt hiermee de geribbelde slang tussen zeepbak en kuip schoon. Kijk uit voor lekkage. Was er bij deze laatste azijn beurt nog schuim zichtbaar? Ja: dan inderdaad zeep ophoping. Nee: dan slechte afvoer/pomp. - Controleer nogmaals het filter. - Controleer of jet het schoepje van de pomp met je vingers soepel kunt draaien. - Kies voor alleen afpompen: hoor je de pomp draaien zonder bijgeluiden? - Geef de machine een beurt met een machine reiniger. Indien de klacht er dan nog is dan blijven er 2 mogelijkheden over: Onjuiste waterhoogte meting of defecte schuim sensor. - Waterhoogte meting: verwijder het bovenblad. Je ziet dan rechts boven de nivo regelaar zitten (schijf met een paar draden en een rubber slangetje). Trek het slangetje er af, blaas het slangetje goed door en zet hem weer terug. Probeer de machine dan nogmaals.
Link naar reactie
  • 1 maand later...
Beste HarryO, waar zit die schuimsensor waar je het hierboven over hebt op de Samsung wf8604nhwg? Kan ik die zelf vervangen cq schoonmaken? Waar kan ik zoiets verkrijgen mocht deze inderdaad defect zijn? Ik heb ooit, in een grijs verleden, zelf ook wasautomaten/witgoed gerepareerd. Ik weet er nog wel iets van, maar er is sindsdien nogal wat veranderd op dat gebied. Dus mocht je me via dit forum een beetje op weg willen helpen héél graag! De machine staat niet bij mij maar bij m'n dochter (Topicstarter). Alvast bedankt, Ger
Link naar reactie
  • 1 jaar later...
  • Alex sloot dit topic
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...