Ga naar inhoud

Tweede (sata) schijf


Aanbevolen berichten

Hardware is mijn sterkste punt niet :( : Kan iemand mij vertellen wat de benodigde acties dienen te zijn bij het aansluiten van een tweede sata schijf op een XP systeem? Mobo: Asus M2NPV-VM. - Is er nog een master / slave regeling, net als bij IDE? Zo ja: hoe regel je dat? Wordt dit in de BIOS ingesteld?. - Zijn er drivers nodig? - Hoe bereik je een NTFS formattering? (Aangenomen dat NTFS de beste optie is als de "master" dit ook heeft). - Hoe partioneer je zo'n 2e schijf? Ik hoor graag puntgewijs hoe je te werk moet gaan.....
Link naar reactie
Nee, je hebt geen master/slave, wel boot en data sata aansluitingen, maar dat maakt voor meerdere schijven niet uit, alleen voor de boot schijven, de eerste poort wordt meestal gebruikt voor de bootschijf en ook zo ingesteld in de bios. De schijf indelen en formateren kun je in diskmanagement doen door in uitvoeren diskmgmt.msc in te trommelen en voor ok te geven. Daar kun je max. 4 primaire partities maken waarvan er eentje extended(uitgebreid) kan zijn waar je tot 255 logische station kunt maken, doet niemand, je hebt maar 23 schijfletters ter beschikking, maar toch. PS, de drivers staan al in windows.
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...