Ga naar inhoud

Maximaal geheugen te overschrijden?


Aanbevolen berichten

Hallo! Ik heb een half jaartje geleden een Compaq laptopje gekocht (kon er voor weinig aan komen) De specificaties: Processor-kloksnelheid 1730 MHz Processor Intel Celeron® M 430 Intern geheugen 1024 MB Geheugenlayout 2 x 512 MB Maximum intern geheugen 2 GB Videogeheugen Grafische adapter Intel® Graphics Media Accelerator 950 Geheugen video-adapter Up to 128 MB shared video memory Nu vond ik 1024 mb geheugen toch wat magertjes en heb ik – zonder me er verder in te verdiepen – 2 bankjes van elk 2 GB gekocht bij de Vobis. Nu blijkt dat dit dingetje maximaal 2 GB geheugen slikt, helaas. Is gat maximaal geheugen nog uit te breiden of heb ik dat bankje voor niks gekocht? Weet iemand meer?
Link naar reactie
Bedankt voor de tips! Nu wil het geval dat ik binnenkort van de keukenboer een laptop 'krijg'. (keukens en rare acties, je kent dat wel). Dat wordt een Acer, type weet ik nog niet, maar dat zal waarschijnlijk ook wel een instappertje worden. Zou ik dat bankje van 2GB daar nog bij in kunnen steken, of is Acer ook zo gierig met het toebedelen van maximale geheugencapaciteit?
Link naar reactie
Valt niets van te zeggen. De kadolappies bij aanschaf van dure spullen zijn gemiddeld ook uit het lagere segment. Kans dat je met hetzelfde probleem zit. Bovendien, al kunnen de 2 nieuwe bankjes erin: wellicht heeft je Acer een snellere geheugenbus dan de nieuwe bankjes. Dan zou je je geheugen langzamer laten lopen dan je Acer aankan. Samengevat: speculeren, speculeren, speculeren..... :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...