Ga naar inhoud

Waar moet ik op letten bij de aanschaf van een pc?


Aanbevolen berichten

Hallo allemaal, ik ben bezig met het zoeken naar een pc. Ik wil graag een snelle pc waar je goed mee kunt gamen. Nu ben ik er een op het spoor, alleen ik weet totaal niet wat ik met het moederbord moet en de videokaart. Kunnen jullie me daar bij helpen? Is het bijvoorbeeld handig om 2 processors te hebben? Hier zijn de dingen die in de pc kunnen/zitten die ik voor ogen heb: Processor: Intel Core 2 Duo E7200(S775, 2x2.53GHz, 3MB, 1066MHz FSB, Boxed) Moederbord(Meerdere keuzes): 1. Asus P5GC-MX/1333 2. Asus P5N-MX 3. Asus P5K Geheugen: KINGSTON 2GB DDR2 667MHZ (kan omhoog naar 3 og 4 gb.) Videokaart(Meerdere keuzes): 1. nVidia GeForce 8400GS 256MB Direct-X 10 HDTV OUT 2. nVidia GeForce 8500GT 512MB Direct-X 10 HDTV OUT 3. nVidia GeForce 8600GT 512MB Direct-X 10 HDTV OUT 4. nVidia GeForce 9600GT 256MB Direct-X 10 HDTV OUT 5. nVidia GeForce 9800GT 256MB Direct-X 10 HDTV OUT Dat is het wel zo'n beetje, kan iemand mij hierbij helpen?
Link naar reactie
2 processors? Dat heeft een Server Meestal :P Neey, 1 processor, een E8400 is tegenwoordig al geen overbodige luxe meer (zeker niet voor een Game Systeem). Qua Geheugen kan je makkelijk voor 4 Gb gaan, prijzen schelen helemaal niet veel meer... Wat de Videokaart Betreft? niet voor de 8*** serie gaan ! Die zijn van vorig jaar :P Ga Óf voor de 9800 GTX serie, of de GTX 260/280. Weliswaar dure kaarten, maar in een game systeem niet overbodig..
Link naar reactie
uiteraart is je buget heel belangrijk. uit de keuzes die je daar gemaakt hebt kwa videokaart zal ik tenminsten een 9600gt nemen maar eigelijk is de 9800 beter. persoonlijk kijk ik altijd naar http://tweakers.net/archieven/tag/best+buy+guide/reviews/ deze site omdat heel goed advies geeft met bepaalde configuraties. bovendien zou ik een snellere processor nemen bijv de e8400 omdat deze een fsb heeft van 1333mhz. waardoor je geheugen ook beter tot zijn recht komt. zorg uteraart dat je moederbord deze snelheid ondersteunt de pc die je hier onder hebt staan zou in z'n slechste configuratie geen crysis kunnen spelen en is cod 4 alleen op low te spelen(vermoed ik)
Link naar reactie
[quote:cad00fbba5="sambulder"]Ik heb een computer op het oog van 300€ en de dingen die daarbij komen zijn allemaal +- €50, ik heb rond de 400-500 te besteden[/quote:cad00fbba5]Huh, wat bedoel je daarmee? Besturingssysteem? Monitor, toetsenbord, muis, speakers? Beetje vaag wat je nu precies voor die 500 euro aan wilt schaffen. En waar wil je het spul eigenlijk gaan kopen?
Link naar reactie
[quote:2cc878acf7="sambulder"]Heel erg bedankt voor de reacties, ik heb nog wat rond gekeken en heb ook deze processor ontdekt: Als processor:Intel Pentium-4 HT Processor (3400Mhz) Is die goed?[/quote:2cc878acf7] neej absoluut niet. dat is zeg maar 2 jaar oud je moet minimaal een processor nemen uit de core 2 duo serie. (dus niet dual core, of pentium dual core)
Link naar reactie
Een E8400 is bij een totaal budget van 400-500 euro wel een flinke hap ... laat sambulder eerst maar eens duidelijk aangeven wat ie allemaal van dat geld wil kopen. En ook wat zijn eisen zijn qua games: welke spellen? En op wat voor een scherm(resolutie) gaat er gespeeld worden? Bij een krap budget moet je bepaalde concessies doen, maar wel verstandige keuzes blijven maken ...
Link naar reactie
Oké, dus met al jullie tips kom ik bij elkaar opgeteld uit op een INTEL Core 2 Duo E8400, 4Gb ruimte en een 9600/9800GT videokaart. Dan heb ik nog 2 vragen. De eerste is over het moederbord ik heb keuzes uit 3 moederborden(ik heb geen idee wat het verschil is ofzo): 1. ASUS P5GC-MX/1333 2. ASUS P5N-MX 3. ASUS P5K, welke is daarvan het meest geschikt? En het harde schijf geheugen heb ik dan aan 250gb genoeg of moet dat meer zijn? Kan ik met al deze dingen een spel als Crysis spelen?
Link naar reactie
[quote:a53143d279="sambulder"]Oké, dus met al jullie tips kom ik bij elkaar opgeteld uit op een INTEL Core 2 Duo E8400, 4Gb ruimte en een 9600/9800GT videokaart. Dan heb ik nog 2 vragen. De eerste is over het moederbord ik heb keuzes uit 3 moederborden(ik heb geen idee wat het verschil is ofzo): 1. ASUS P5GC-MX/1333 2. ASUS P5N-MX 3. ASUS P5K, welke is daarvan het meest geschikt? En het harde schijf geheugen heb ik dan aan 250gb genoeg of moet dat meer zijn? Kan ik met al deze dingen een spel als Crysis spelen?[/quote:a53143d279] ik zou 500gb hardeschijf nemen omdat dat gewoon weg lekker veel is voor weinig geld. ik denk dat je enig sinds wel crysis kan spelen alleen een 9800gt is dan ten zeerste aan te raden omdat je het neem ik aan niet op low wil spelen. buiten dat bedenk dat crysis een game is die heeel veeeel reken kracht vraagt en alleen de 4870x2 kan hem op full spelen maar deze in crossfire werkt het pas echt soepel. crysis is de zwaarste game voor dit moment. toen hij zeg maar uit kwam waren 3 van de sterkste videokaarten (toen dertijd 8800 ultra) nodig om een frame per second te halen van gemiddeld 35. je hebt echt minimaal 25 fps nodig om fatsoenlijk te kunnen spelen.
Link naar reactie
[quote:6c9e831381="sambulder"]en als moederbord?[/quote:6c9e831381] tjaa moet je maar ff kijken op asus.nl (ofzo) wat het verschil is tussen de moederborden. soms is er neit veel verschil en moet je gewoon maar de goedkoopste nemen. PAS OP! 1. ASUS P5GC-MX/1333 2. ASUS P5N-MX zijn micro atx moederborden! goedkoper maar moeten wel in de kast passen. persoonlijk zou ik (uit deze 3 moederborden) uit optie 3 kiezen asus p5k
Link naar reactie
[quote:b1e5a4a69a="Malixis"] ik zou 500gb hardeschijf nemen omdat dat gewoon weg lekker veel is voor weinig geld. [/quote:b1e5a4a69a] Dat is Tevens een flinke hap uit het budget... [quote:b1e5a4a69a="Malixis"]ik denk dat je enig sinds wel crysis kan spelen alleen een 9800gt is dan ten zeerste aan te raden omdat je het neem ik aan niet op low wil spelen. buiten dat bedenk dat crysis een game is die heeel veeeel reken kracht vraagt en alleen de 4870x2 kan hem op full spelen maar deze in crossfire werkt het pas echt soepel.[/quote:b1e5a4a69a] Wat is dit voor Onzin? Een 4870x2 in Crossfire genoeg om Crysis Te spelen? Ik heb een 9800 GTX Black Edition, en ik speel hem op Extra High :wink: Weliswaar met AA uit... Je hebt geen Nasa Computer nodig om Crysis Te spelen hoor.... [quote:b1e5a4a69a="Malixis"] crysis is de zwaarste game voor dit moment. toen hij zeg maar uit kwam waren 3 van de sterkste videokaarten (toen dertijd 8800 ultra) nodig om een frame per second te halen van gemiddeld 35. je hebt echt minimaal 25 fps nodig om fatsoenlijk te kunnen spelen. [/quote:b1e5a4a69a] Het ligt er ook aan op welke resolutie je speelt, welke settings, processorkeuze, AA aan of uit etc. Je kan dus niet zeggen:[b:b1e5a4a69a] Als je die of die videokaart hebt, haal je zo veel Fps in een bepaalde game [/b:b1e5a4a69a]
Link naar reactie
Of genoegen nemen met minder. Met de komst van bijv. de E5200 processor en de HD4670 videokaart kun je toch iets samenstellen waarmee je heel behoorlijk kunt gamen op een 19" scherm. Of met 9600GT lukt ook nog wel voor 500 (niet al te zware voeding nodig): [URL=http://imageshack.us][img:7310b75045]http://img143.imageshack.us/img143/4091/4launchnlqi0.jpg[/img:7310b75045][/URL]
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...