Ga naar inhoud

BIOS deels niet muteerbaar


Aanbevolen berichten

Ik gebruik een MSI K7T266 Pro2 moederbord met een AMI BIOS en een Athlon XP 1900+ processor en Windows XP Proff. De BIOS is versie 3.7 (nieuwste BIOS versie van MSI). Mijn BIOS is normaal benaderbaar en ook muteerbaar. Echter niet het onderdeel Hardware Monitor SetUp. In krijgt het scherm wel in beeld, echter de kop van het scherm wordt niet weergegeven en ik kan in het scherm ook geen wijzigingen aanbrengen. Ik moet het systeem resetten om weer verder te kunnen. Een clear CMOS (JBAT1) lost het probleem niet op, evenmin als en het terugzetten van de oude BIOS-versie. Ook het opnieuw flashen met de 3.7 versie biedt geen soulaas. Wie kan mij vertellen wat de mogelijke oorzaak van dit probleem is en hoe dit is op te lossen ?
Link naar reactie
Dat klopt inderdaad. Alleen bij die eerdere topic gingen mogelijke oplossingen vooral in richting hoe ik mijn processort zou moeten laten draaien op 1600 MHZ en niet over mijn eigenlijke BIOS (deels niet muteerbaar) probleem. Discussie en ideeen stopten daarna. Ik heb de topic, dacht ik, nu doelgerichter omschreven en onder een andere groep geplaatst in de hoop dat een andere groep lliefhebbers mij topic dan ook lezen en mogelijk een oplossing weet.
Link naar reactie
[quote:d9efd55b4c="J. Wolf"]Dat klopt inderdaad. Alleen bij die eerdere topic gingen mogelijke oplossingen vooral in richting hoe ik mijn processort zou moeten laten draaien op 1600 MHZ en niet over mijn eigenlijke BIOS (deels niet muteerbaar) probleem. Discussie en ideeen stopten daarna. Ik heb de topic, dacht ik, nu doelgerichter omschreven en onder een andere groep geplaatst in de hoop dat een andere groep lliefhebbers mij topic dan ook lezen en mogelijk een oplossing weet.[/quote:d9efd55b4c] er is zeker een goede werkende oplossing . koop een ander bord . en nog een keer dubbel posten wordt niet zo op prijs gesteld
Link naar reactie
-Inmiddels uitgedokterd waar het probleem zit. De ATX voeding in mijn computer ondersteunt geen spanning -5V (betreft pool 18 van de 20-polige stekker). De AMI-BIOS wil wel de ampere-waarde geven voor -5V maar kan deze niet vinden en daardoor loopt het systeem vast. Een andere ATX voeding, die wel de spanning -5V ondersteunt (witte kabel op pool 18) geplaatst en ziedaar ... Het probleem is opgelost. De computer loopt niet meer vast in de BIOS en de FSB waarde kan normaal worden aangepast. :D
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...