Ga naar inhoud

PCI-Mini en USB 2.0 aansluiting


Aanbevolen berichten

Hallo, ik heb weer een vraagje: Ik heb een laptop van HP (Pavillion ze4228) en draai XP Home SP2. Ik zou graag een externe harde schijf van Western Digital aan willen schaffen om al mijn muziek op kwijt te kunnen. Nu heb ik USB 1.1 aansluitingen (2, ja ja !) Maarja, het beestje is al uit 2003. Heb inmiddels wel 1Gb RAM bij 1,67Ghz dus das redelijk. Nu wil ik die externe WD drive natuurlijk het liefst via 2.0 laten lopen en ik had ergens gelezen dat je dat kan doen via zo'n PCI-mini kaartje aan te schaffen?? Hoe dan verder, GEEN IDEE??, het aansluitpunt zit onder de laptop en aan de zijkant zie ik geen aansluitmogelijkheden.. Ik ben helaas niet zo geleerd als de meeste forum-leden dus wie kan me wat meer hierover vertellen??? bijvoorbeeld: - Wat is Mini-PCI :( - Kan je er iets mee (in mij geval usb2.0 aansluiten) - Is wat ik gehoord heb complete onzin (kan natuurlijk ook altijd..!?) Het beste is een andere computer kopen met VEEL USB2.0 aansluitingen en een Pentium Core2 extreme processor maar da's nog even geen optie (nog niet uit hé...) :D :D
Link naar reactie
Dank je Andre! Heb de links bekeken en dat lijkt me wel wat (NIET dat eerste voorbeeld dan natuurlijk.... net wat je zegt !) :D Maar nu blijft mijn vraagje voor een gedeelte nog staan en daar snap ik nog niks van: OK, zo'n kaart met die USB2.0 aansluitingen kan waarschijnlijk wel in mijn laptop. Heb een [b:198b7d64fc][i:198b7d64fc]O2Micro OZ6912 CardBus-controller [/i:198b7d64fc][/b:198b7d64fc]aan de linker-zijkant zitten dus zo te zien past dat wel en zou ik via die manier alsnog usb2.0 en dus een externe harddisc kunnen bevolken met informatie...! In[i:198b7d64fc] Apparaatbeheer [/i:198b7d64fc]staat deze vermeld onder: [b:198b7d64fc][i:198b7d64fc]PCMCIA-adapters[/i:198b7d64fc][/b:198b7d64fc] MAAR NU nog mijn 1e vraag: Ik heb dus een afdekplaatje aan de achterkant van mijn laptop zitten met een uitsparing voor iets...???? In de handleiding staat alleen dat die plek een [b:198b7d64fc][i:198b7d64fc]'mini-PCI-afdekplaat' [/i:198b7d64fc][/b:198b7d64fc]is (en geen onderdelen bevat)! Ziet er uit als zo'n voorbereide plek zoals bij het RAM maar dan wat vierkanter ofzo. Hebben die 2 nu wat met elkaar te maken? [u:198b7d64fc]de mini-PCI [/u:198b7d64fc](wat het mag zijn??) en [u:198b7d64fc]de CardBus-kaart[/u:198b7d64fc]?? (over die laatste staat in de handleiding [i:198b7d64fc]'sleuf en knop voor pc-kaart en CardBus-kaart).[/i:198b7d64fc] Ik hoop dat iemand weet wat ik er mee moet, die HP site (doorgelinkt voor mijn model naar de Amerikaanse site) geeft geen info..?? :( Als ik Andre zijn antwoord 'goed' lees heb ik genoeg aan zo'n insteekkaart met USB2.0 uitgangen (en apparte adapter) ???
Link naar reactie
Nou, niks over waar die (lege) voorbereiding voor is Andre? alleen wat ik al vermeld had (heel beknopt die HP-handleiding). En ga je zoeken op Internet dan gaat het over Internet verbindingen enzo. D'r zit een goed modem al in met Ethernet-aansluiting dus??? Dus die 'voorbereiding' staat los van USB2.0, das mooi, dan ga ik toch eens zoeken bij Mediamarkt ofzo naar zo'n kaartje! Dank je voor de hulp. Zat ik weer te denken of mijn PC wel goed genoeg is voor die 32Bit maar ik draai op XP dus dat moet wel goed zijn dan toch?? Dat is toch 32Bit?? Hoop dat er mensen zijn die goede ervaringen ermee hebben. Zag veel over Sweex (leek me wel ok) En een forum met het nut van zoiets.. Daarop kwam voornamelijk naar voren: 'Nergens voor nodig, dan neem je toch een Hubje erbij..) Ja, maar als je alleen maar 1.1 ingangen heb is het best wel erg superhandig zo'n apparaatje.. :lol: :lol:
Link naar reactie
Laat ik nou net ook bij bij Mediamarkt een Sitecom hebben aangeschaft en mijn oude beestje werkt prima. Aansluiten en gereed voor gebruik... Nu zit alleen nog met de snelheid. Ik probeer net 1,3Gb over te schrijven naar mijn ook aangeschafte 250Gb Trekstor externe harde schijf en het duurt en het duurt maar. Heb ik net iets aangevinkt over 'schrijfcache' uitschakelen en dat het dan sneller gaat maar dan moet ik eerst opnieuw opstarten. Ben benieuwd. Hoe snel moet die hoeveelheid te kopieren zijn vraag ik me af en HOE moet ik dan instellingen aanpassen (of niet, overal afblijven...???) Heb ook een Philips externe DVD brander gekocht en heb geen melding gehad dat ik hem op een trage verbinding had aangesloten.. Alles goed zo te zien.. Geloof dat Windows mijn andere 2 USB poorten erbij rekend en dan de snelheid deelt ofzo over de stations. Zoiets staat er bij die eigenschappen in apparaatbeheer.. Stond er 11 procent bij??? Hoe kan ik die hoger krijgen dan?? Jee, wat een vragen zeg... Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel anders geef ik meer informatie ???
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...