Ga naar inhoud

PCMCIA-bus geeft een slecht contact


Aanbevolen berichten

Beste forumleden, Tot op enkele dagen geleden deed mijn draadloos internet het perfect, maar toen begon het mis te gaan. De verbinding begon telkens uit te vallen, en uiteindelijk gaf mijn PCMCIA-kaartje helemaal geen signaal meer. In eerste instantie dacht ik dat het kaartje kapot zou zijn, maar na een andere kaart erin gestopt te hebben (hiermee werkte het ook niet) wist ik dus wel zeker dat het aan de bus of gleuf zou liggen. Nu vroeg ik mezelf af wat ik hiermee kan doen? Kan je in een laptop zo'n gleuf makkelijk vervangen? Alvast bedankt! Sebastiaan P.S. Soms als ik mijn kaartjes in een hele schuine hoek duw krijg ik nog enkele seconden contact, en herkent de computer de kaartjes, dus daaruit kan ik besluiten dat het om een slecht contact gaat.
Link naar reactie
Over het algemeen zijn die sleuven een overdeel van je moederboard. Het kan zijn dat de contactjes vuil zijn of erger los gegaan van het mobo. Als je nog garantie hebt terugbrengen naar de winkel, anders kan je eens met gecomprimeerde lucht (dat hebben ze bij de electrowinkel in spuitbusjes) de boel eens schoonblazen. Het zelf repararen (als de contacten los zitten) is afhankelijk van je soldeerkunde wel te doen maar een lastig en tijdrovend klusje (de contactjes zitten heel dicht bijelkaar) Een andere oplossing zou zijn via een USB stick verbinding maken: http://www.wifishop.nl/products/draadloos-netwerk-binnen/draadloze-ontvangers/usb/
Link naar reactie

Om een reactie te plaatsen, moet je eerst inloggen

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...