Ga naar inhoud

Miele W855 geeft lawaai bij hoge toeren


Langemaire

Aanbevolen berichten

Schokbrekers vervangen. Onbelast loopt als een zonnetje en niets te horen aan de lagers. Belast boven 1200 toeren gaat ie hevig ratelen. Geen noemenswaardige speling of beweging tussen trommel en kuip. Na het ratelen blijkt de voorste rand van de kuip duidelijk warmer dan de rest van de kuip alsof hij daar aanloopt. Ik kan geen demontage filmpje vinden om de machine geheel te demonteren en te onderzoeken. Heel graag tips.
Link naar reactie
Goed bedoeld maar het filmpje had ik al gevonden dit type machine kan ik niet via zij- of achterkant de trommel verwijderen Omkasting is niet deelbaar. maar dat kan alleen langs bovenkant. Met de contra gewichten is dat bijna niet te doen zonder takel en zo te zien moet ik hem van A tot Z demonteren tenzij iemand weet hoe je dit makkelijk kan doen.
Link naar reactie
Trommel en kuip zitten aan de voorkant geheel los van elkaar en heeft geen steun lagers oid. Als de trommel rand erg warm word komt dit omdat het manchet ergens de trommel raakt of omdat er iets tussen trommelrand en manchet/kuip rand zit. Mogelijk veroorzaakt dit ook de ratel. Of wat ook nog kan is dat de trommel krom is maar dat moet er wel iets goed klem gezeten hebben. Dit moet zichtbaar zijn als je de trommel met de hand langzaam draait, hij mag geen "ei" vorm hebben.
Link naar reactie
  • Alex sloot dit topic

Gearchiveerd

Dit topic is nu gearchiveerd en gesloten voor verdere reacties.

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties. Stel gerust een vraag door zelf een nieuw topic te openen.
  • Populaire leden

    Er is nog niemand die deze week reputatie heeft ontvangen.

  • Leden

    Geen leden om te tonen

×
×
  • Nieuwe aanmaken...